ورود | ثبت نام
021-68221
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 405
  • 20 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور بازی لیزری Optoma UHZ35ST

بررسی ویدئو پروژکتور بازی لیزری Optoma UHZ35ST

1403/12/06

ویدئو پروژکتور لیزری جمع و جور  Optoma UHZ35ST در مقایسه با رقبا به طور قابل توجهی از نظر ویژگی ها کم است، اگرچه هنوز هم کالاها را برای بازی در یک واحد قابل حمل و با کاربری آسان ارائه می دهد که عملاً یک تجربه اتصال و بازی است.

Optoma UHZ35ST

Optoma UHZ35ST جدیدترین ویدئو پروژکتور گیمینگ اختصاصی این شرکت است که اوایل پاییز امسال منتشر شد. این مدل یک لیزر DLP پایه 4K و HDR با 3299 دلار است، اگرچه از اوایل دسامبر می‌توان آن را با قیمت 2599 دلار در برخی از خرده‌فروشان آنلاین عمده یافت. این یک ویدئو پروژکتور جمع و جور پرتاب کوتاه با فاصله کانونی ثابت است که توسط Optoma برای 3500 لومن و برای تأخیر ورودی تا 4 میلی ثانیه بسته به نوع سیگنال رتبه بندی شده است. بیایید ببینیم که آیا عملکرد و ویژگی های کلی آن یک ترکیب برنده را ایجاد می کند یا خیر.

Optoma_UHZ35ST_Front_Top

نکات مثبت

منبع نور لیزر حالت جامد
بسیار کوچک و سبک
تاخیر کم برای بازی
پشتیبانی سه بعدی

نکات منفی

لنز ثابت بدون زوم یا تغییر
آداپتور برق خارجی
اندازه و کیفیت ریموت
سیستم بلندگوی تک

ویژگی ها

UHZ35ST از یک تراشه 0.65 اینچی DMD در چیپست DLP خود استفاده می کند. این یک تراشه بومی 1080p است که وضوح 3840x2160 UHD را از طریق جابجایی سریع پیکسل XPR تگزاس اینسترومنت روی صفحه نمایش به دست می آورد، اگرچه تصویری که ایجاد می کند در واقع بسیار واضح است. در طول مدتی که با UHZ35ST کار کردم، رنگین کمان هایی را تجربه کردم، که این ویژگی بسیاری از ویدئو پروژکتورهای تک تراشه DLP است. خوشبختانه خیلی توهین‌آمیز نبود، اما مجبور نبودم به سختی به آن نگاه کنم، زیرا طبیعتاً با یک جابجایی جزئی در چشمان من در سراسر صفحه رخ می‌دهد.

Optoma این تصویربردار DLP را با موتور نور لیزری DuraCore خود جفت می‌کند و در صورت استفاده از ویدئو پروژکتور در حالت انرژی Eco، تا 30000 ساعت عمر لیزری را وعده می‌دهد. ادعای عمومی "3500 لومن" برای روشنایی در برگه مشخصات UHZ35ST به طور خاص با هیچ روش اندازه گیری تایید شده مرتبط نیست، که از نقل قول طولانی مدت Optoma در مورد لومن های استاندارد صنعتی ANSI منحرف می شود. این شرکت تأیید کرد که آنها یک اندازه گیری ISO21118 را نقل می کنند که باید معادل انسی باشد. با این حال، اندازه‌گیری انسی ما نشان داد که نمونه ما تنها 2536 انسی لومن در حالت تصویر روشن است.

اپتیک UHZ35ST امکان پرتاب بسیار کوتاه را فراهم می کند. لنز با فاصله کانونی ثابت دارای نسبت پرتاب 0.496:1 است و به فوکوس دستی مجهز است، اما زوم ندارد. از نظر فنی، صرفاً با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن ویدئو پروژکتور از صفحه نمایش، بیننده می‌تواند تصویری با ابعاد 16:9 به قطر 36 تا 300 اینچ نمایش دهد. اولی را با فاصله پرتاب فقط 15.75 اینچ یا دومی را از 10.8 فوت نشان می دهد. من توانستم دستگاه را در فاصله تقریباً 3 فوت و 7 اینچی از صفحه نمایش قرار دهم تا یک تصویر مورب 100 اینچی برای آزمایش نمایش دهم. می توانید فاصله پرتاب مورد نیاز برای اندازه تصویر مورد نظر خود را با ماشین حساب پروجکشن ProjectorCentral Optoma UHZ35ST بررسی کنید.

Optoma_UHZ35ST_Front_Right

علاوه بر این، تصحیح هندسی ارائه شده است، که امکان تنظیم عمودی و افقی کیستون ± 15 درجه، تنظیم چهار گوشه، و تاب برداشتن 5x3 را فراهم می کند، که یک تاب تصویر 15 نقطه است. مانند همیشه، توصیه می‌شود از استفاده از چنین ویژگی‌هایی برای حفظ یکپارچگی تصویر خودداری کنید، اگرچه یک پرتاب کوتاه و قابل حمل مانند این با زمان تأخیر کم، احتمالاً برای تنظیمات موقت بازی که در آن کمال تصویر در اولویت کمتری قرار دارد، عمل می‌کند.

UHZ35ST با وزن 6.61 پوند با ابعاد 10.79x4.49x8.5 اینچ (WHD)، یک دستگاه بسیار جمع و جور است. این باعث می شود تا حدودی در قرارگیری آن همه کاره باشد. من می گویم "تا حدودی" زیرا از یک آداپتور برق خارجی استفاده می کند که به آن اجازه می دهد چنین ردپای کوچکی داشته باشد زیرا منبع تغذیه در داخل واحد قرار ندارد. این معمولاً برای راه‌اندازی‌های موقت خوب است، اگرچه قرار دادن و پنهان کردن منبع تغذیه خارجی می‌تواند مشکلی برای پایه‌های سقفی دائمی باشد و باید در نظر گرفته شود. در نهایت این واحد امکان نمایش جلو و عقب و همچنین گزینه های روی میز و سقف را فراهم می کند.

نکته مثبت، Optoma UHZ35ST را به عنوان یکی از اولین ویدئو پروژکتورهای سازگار با محیط زیست معرفی می کند، با اندازه کوچکتر آن که به کاهش ردپای کربن همراه با استفاده از مواد غیر خطرناک و بازیافتی در ساخت و ساز و بسته بندی کمک می کند. گفته می شود که طراحی بدنه سازگار با محیط زیست با حداکثر 50٪ پلاستیک PCR (بازیافت پس از مصرف کننده) ساخته شده است و بسته بندی آن حاوی 97٪ مواد قابل بازیافت است. علاوه بر این، اندازه جمع و جور اجازه می دهد تا محصولات بیشتری در یک کانتینر حمل و نقل بسته بندی شوند که به کاهش بیشتر انتشار کربن کمک می کند.

Optoma_UHZ35ST_Top

Optoma UHZ35ST فقط برای بازتولید طیف رنگ Rec.709 مورد استفاده برای HDTV مشخص شده است، اما Optoma مشخصات دقیق پوشش را فهرست نمی کند. بر اساس اندازه‌گیری‌های نمونه بررسی ما، پوشش گستره Rec.709 واحد به 94.4 درصد در xy رسید. پوشش گستره DCI-P3 در xy 74.6 درصد اندازه گیری شد. این با توجه به قیمت دستگاه در مقایسه با رقبای آن در این قیمت، تا حدودی ناامید کننده است، به خصوص با توجه به اینکه این ویدئو پروژکتور 4K HDR است که باید شاهد اکشن بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌های HDR با گستره وسیع باشد.

در مثال دیگری از رویکرد stripped-down Optoma، UHZ35ST همچنین هیچ پلتفرم داخلی هوشمند جریان وب و یا هیچ دانگل خارجی را برای این منظور ارائه نمی دهد. بنابراین، کاربران باید از نوعی راه حل خارجی مانند یک کنسول ویدیویی با برنامه های داخلی یا یک پخش کننده رسانه اختصاصی استفاده کنند. با توجه به اینکه بسیاری از راه حل های یکپارچه یا مبتنی بر دانگل ارائه شده در ویدئو پروژکتورهای امروزی، به ویژه واحدهای مبتنی بر اندروید، در نهایت از نظر در دسترس بودن برنامه های کلیدی مانند Netflix یا ناتوانی آنها در ردیابی و پردازش صحیح محتوای SDR و HDR، از دست دادن آنچنان وحشتناک نیست. با این حال، با توجه به آنچه که در بسیاری از رقابت ها به دست می آورید، فقدان هر گونه جریان داخلی نیز قابل توجه است.

از طرف دیگر، پخش سه بعدی فول اچ دی از طریق DLP-Link پشتیبانی می شود و به کاربر این امکان را می دهد که با تشخیص سیگنال سه بعدی به عینک های سه بعدی DLP-Link متصل شود. امروزه این ویژگی همیشه در ویدئو  پروژکتورهای جدید مورد استقبال قرار می گیرد، زیرا بسیاری از آنها از سه بعدی پشتیبانی نمی کنند.

شاید تمرکز اصلی UHZ35ST تاخیر کم آن برای بازی باشد، با پشتیبانی از نرخ فریم تا 240 هرتز در 1080p. طبق مشخصات Optoma، UHZ35ST قادر به تأخیر 16.9ms/17ms در 1080p/60Hz و 4K/60Hz، 8.6ms در 1080p/120Hz، و 4.4ms در 1080p/240Hz با قابلیت Gaming Mode است. اندازه‌گیری‌های ما این را دقیق نشان داد و موارد زیر را نشان داد: 18 میلی‌ثانیه در 60 هرتز، 9 میلی‌ثانیه در 120 هرتز و 5 میلی‌ثانیه در 240 هرتز. این عالی است، اگر تا حدودی انتظار می رود، زیرا بسیاری از ویدئو پروژکتورهای بازی اکنون در این محدوده های اندازه گیری قرار می گیرند. بنابراین UHZ35ST با کمترین تأخیر موجود در بهترین ویدئو پروژکتورهای بازی امروزی برابری می کند. این اعداد تاخیر در نهایت به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در حین بازی روی صفحه نمایش بزرگ رقابتی باقی بمانند و به چیزی بیش از بازی معمولی شما اجازه دهند.

UHZ35ST با اتصالات ورودی/خروجی بسیار ابتدایی و بدون قابلیت بلوتوث یا Wi-Fi بی سیم مجهز شده است. موارد ضروری را در اختیار کاربران قرار می دهد و واقعاً هیچ چیز دیگری ندارد. شما دو پورت HDMI 2.0 را خواهید دید که eARC در پورت 2 پشتیبانی می شود. USB 2.0 نوع A با پشتیبانی از انتقال برق 5V/1.5A، یک عدد RJ45 برای ارتباط شبکه و اتصال به سیستم های کنترل، یک پورت کنترل RS-232 و یک خروجی صدای آنالوگ استریو 3.5 میلی متری.

Optoma-UHZ35ST-remote

همانطور که در بالا ذکر شد، خوشبختانه ARC/eARC در UHZ35ST برای ارائه خروجی صدای دیجیتال به نوار صوتی جداگانه یا سیستم صوتی مبتنی بر AVR/AVP موجود است. اسپیکر تکی 15 واتی که روی دستگاه ارائه شده است، چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. با صدای بلند پخش می‌شود، اما در تمام ولوم‌هایی که تست کردم صدایی تند و تا حدودی خشن داشت. متأسفانه، هیچ EQ در منو برای صدای داخلی موجود نیست، و همچنین کنترل گرانول روی صدا وجود ندارد، زیرا فقط با افزایش و کاهش 5 در مقیاس 0 تا 100 افزایش می یابد. بنابراین، به شدت توصیه می شود که از یک سیستم صوتی خارجی استفاده شود.

کنترل از راه دور کوچک همراه با این دستگاه طراحی کارتی دارد که طول آن تقریباً به اندازه یک کارت اعتباری است اما ارتفاع کمتری دارد. این در واقع یک کنترل از راه دور بسیار پاسخگو است و همه دکمه های مورد نیاز برای پیمایش سریع در منوهای ویدئو پروژکتور و کنترل صدای آن، تغییر حالت تصویر، ورودی های HDMI و غیره را فراهم می کند. تنها مشکلی که با آن دارم این است که آنقدر کوچک است که می توانم به راحتی گم شدن یا احتمالاً پا گذاشتن روی آن و شکستن آن را ببینم. و نیازی به گفتن نیست که نور پس زمینه ندارد. من دوست داشتم از نظر اندازه و کیفیت چیز کمی مهمتر ببینم.

عملکرد

حالت های رنگی

 Optoma UHZ35ST دارای 10 حالت تصویر است، هفت حالت برای SDR و دو حالت برای HDR، و یک حالت تصویر باقی مانده برای 3D. این حالت ها دارای برچسب های Vivid، Bright، Cinema، Game، Sport، Reference و DICOM SIM برای SDR و HDR و HLG برای سیگنال های HDR هستند.

خارج از جعبه، Vivid بیش از حد سرد است، در حالی که Bright بیش از حد رنگ سبز را به تصویر فشار می دهد. حالت‌های تصویر باقی‌مانده بهتر هستند، با Reference نزدیک‌ترین به دقت و Cinema یک ثانیه نزدیک، اگرچه بسته به تنظیمات DLP Brilliant Color هنوز مقداری سبز یا آبی در تصویر وجود دارد. DICOM SIM که برای نمایش اسکن های پزشکی در نظر گرفته شده است، جالب بود زیرا به نظر می رسید کنتراست تصویر را افزایش داده و اشباع را نیز افزایش می دهد.

همانطور که گفته شد، حالت تصویر مرجع OOTB برای SDR دقیق ترین حالت تصویر بود، اگرچه اجازه هیچ تغییر یا تنظیم دمای رنگ را نمی داد. این از قبل برای CT استاندارد تعریف شده بود، اگرچه در واقع تقریباً نزدیک به آنچه که یک تنظیم دمای رنگ گرم معمولاً در سایر حالت‌های تصویر انجام می‌دهد، در صورت استفاده از تنظیمات رنگ درخشان پایین‌تر مانند 6 یا 7، ردیابی می‌شد.

UHZ35ST کنترل‌هایی را برای روشنایی، کنتراست، وضوح و گاما فراهم می‌کند که مورد دوم در میان شش مقدار از پیش تعریف شده قابل تنظیم است. بیشتر در منوی تنظیمات رنگ، کنترل‌های Color و Tint در دسترس هستند. CMS با کنترل رنگ های اولیه، ثانویه و سفید نیز در دسترس است. کنترل‌های استاندارد Gain و Offset برای تنظیم دقیق مقیاس خاکستری که در بسیاری از ویدئو پروژکتورها یافت می‌شوند، برای UHZ35ST موجود نیستند. تنظیمات از پیش تعیین شده دمای رنگ برای گرم، استاندارد و سرد هستند و ممکن است برخی بسته به حالت تصویر برای انتخاب در دسترس نباشند. این همچنین در مورد رنگ درخشان نیز صدق می کند، که ممکن است در دسترس باشد یا نباشد. در نهایت، Color Space را به‌عنوان یک گزینه منو می‌بینید، اگرچه این در واقع فضای رنگی (یعنی Rec.709 یا DCI-P3) نیست، بلکه یک سوئیچ برای انتخاب فرمت رنگ YUV یا RGB است.

 

بنابراین برای کسانی که استفاده از UHZ35ST را با تنظیمات OOTB انتخاب می‌کنند، حالت‌های تصویر ایده‌آل برای استفاده برای دقیق‌ترین تصویر، Reference برای SDR خواهد بود، اگرچه اگر این حالت برای آن‌ها خیلی کم‌رنگ باشد، حالت سینما با برخی تنظیمات در دمای رنگ و گاما نیز کار خواهد کرد. برای HDR، حالت HDR10 و حالت HLG تنها گزینه‌های آن نوع سیگنال هستند.

من کالیبراسیون UHZ35ST را با استفاده از نرم افزار کالیبراسیون Calman Ultimate از نمایشگرهای پرتره، یک طیف سنج رادیومتر Colorimetry Research CR-250، یک Colorimetry Research CR-100 Colorimetry Research و یک ژنراتور Murideo 8K Seven شروع کردم. UHZ35ST به قطر 100 اینچ بر روی صفحه نمایش فیلم Stewart 1.3 با فاصله تقریباً 3 فوت و 7 اینچ کالیبره شد. قبل از شروع کالیبراسیون، اندازه‌گیری‌های مختلفی را برای تأیید آنچه در مشاهده OOTB دیدم انجام دادم.

UHZ35ST OOTB نسبتاً نادرست است، به خصوص در مورد مقیاس خاکستری مطابق با اندازه گیری من برای خطاهای میانگین و حداکثر dE برای واحد. DeltaE معیاری است که برای تعیین خطاهای قابل مشاهده استفاده می شود. مشخص شده است که هر چیزی بیش از dE از 3 قابل مشاهده است، هر چیزی که بیش از 2.3 باشد تفاوت قابل توجهی برای چشم های آموزش دیده است و هر چیزی کمتر از 2.3 در حالت ایده آل نباید برای چشم دیده شود. در طول تجزیه و تحلیل اولیه، اندازه‌گیری‌ها را روی الگوهای مختلف از جمله یک کنترل‌کننده رنگ بسیار بزرگ (تقریباً بیش از 150 نمونه) انجام دادم.

Optoma_UHZ35ST_Front_Left

OOTB UHZ35ST دارای میانگین 7.1dE با حداکثر 11.1dE برای مقیاس خاکستری در حالت تصویر مرجع بود. وسعت رنگ (با هدف قرار دادن نقاط رنگی اولیه و ثانویه برای فضای رنگی Rec.709) دارای میانگین 5.9dE با حداکثر 10.6dE بود، در حالی که Color Checker بزرگ دارای میانگین 5.3dE با حداکثر 11.9 بود. این در واقع از نظر دقت زمانی که قیمت و عملکرد را فاکتور می‌کند بسیار خوب بود. مقیاس خاکستری در HDR نیز منصفانه نبود و به درستی به EOTF تجویز شده ردیابی نمی شد.

خطاهای DeltaE پس از کالیبراسیون خوب بودند و شاهد بهبود بودند، اگرچه بسیاری از عدم دقت های بزرگ باقی ماندند. در حالت مرجع، میانگین مقیاس خاکستری پس از کالری 1.2dE با حداکثر 2.4dE بود، در حالی که وسعت رنگ به طور متوسط ​​2.3dE با حداکثر 9.3dE بود. Color Checker با میانگین 1.8dE و حداکثر 13.4dE عرضه شد. HDR واقعاً بهبود چندانی نداشت و بهترین نتایج با تصحیح رنگ سفید در CMS و باقی گذاشتن مقادیر دیگر در حالت پیش‌فرض به دست آمد.

دستگاه‌هایی که برای بازبینی محتوا پس از کالیبراسیون استفاده می‌شوند، Apple TV 4K، رایانه‌های شخصی بازی ویندوز 11 و کنسول بازی Xbox Series X بودند.

بازی 4K/60Hz.

 تصمیم گرفتم ابتدا یک بازی مبارزه ای انجام دهم و Soulcalibur VI را روی رایانه شخصی انتخاب کردم. من روی 4K/60Hz اجرا می‌کردم که برای اکثر بازی‌های مبارزه‌ای استاندارد است و معمولاً به دلیل نحوه عملکرد حملات و بر اساس زمان‌های فریم، برای اندازه‌گیری تأخیر خوب است. بنابراین، من شخصیت اصلی خود را انتخاب کردم و به حالت آموزش رفتم تا ببینم آیا می توانم برخی از دستورات پیشرفته تر را که در این بازی به آنها Just Frames گفته می شود را اجرا کنم. متوجه شدم که بدون تلاش زیاد می‌توانم حملات Just Frame را که توسط یک انیمیشن و صدا مشخص می‌شوند، راه‌اندازی کنم. من می‌توانم بگویم تقریباً هر 5 از 10 تلاش را دریافت می‌کردم. در نهایت، بازی در 4K/60Hz احساس خوبی داشت، اما کمی طول کشید تا به آن عادت کنید. من می‌توانم بگویم که UHZ35ST برای بازی‌های محلی که هر دو بازیکن دارای تأخیر یکسانی هستند، خوب عمل می‌کند، اگرچه احساس نمی‌کنم برای بازی آنلاین که احتمال وجود تاخیر بسیار کمتری برای حریف وجود دارد، به اندازه کافی پایین نیست. فکر می‌کنم 4K/60Hz برای بازی‌های معمولی‌تر مناسب‌تر است.

بازی 1080p/120Hz.

 بازی بعدی که تصمیم گرفتم بازی کنم Deathloop روی Xbox Series X بود. برای اجرای این بازی با سرعت 1080p/120Hz نیاز به رفتن به تنظیمات صفحه نمایش Xbox و غیرفعال کردن HDR و 4K، علاوه بر تنظیم کنسول روی 1080p و 120Hz بود. تنها تغییر رزولوشن و نرخ فریم به تنهایی برای فعال کردن پخش 1080p/120 هرتز کافی نبود، زیرا هنگامی که HDR در بازی فعال شد، به طور خودکار ویدئو پروژکتور را به 2160p/60Hz در HDR وادار کرد. پس از رفع این مشکل، من تا ابتدای بازی بازی کردم و احساس خوبی داشتمبسیار پاسخگو با حداقل تیکه  شدن صفحه نمایش. اینجاست که احساس کردم UHZ35ST شروع به تبدیل شدن به نمایشگری می کند که می تواند در یک محیط رقابتی استفاده شود.

Optoma_UHZ35ST_deathloop

به لطف تاخیر ورودی بسیار کم با رزولوشن 1080p، پاسخ در بازی هایی مانند Deathloop و Ori و Will of the Wisps سریع بود. (اعتبار عکس: Arkane Studios/Bethesda Softworks)

بازی 1080p/240Hz.

آخرین بازی ای که بازی کردم Ori and the Will of the Wisps بر روی کامپیوتر با کیفیت 1080p/240Hz بود. اوری در زمان تست من خوب بازی کرد. از آنجایی که Ori یک بازی به سبک پلتفرمر/مترویدوانیا است، به دقت و زمان واکنش مناسبی نیاز دارد، هرچند که چیزی در حد چیزی شبیه Hades نیست. همه چیز بسیار پاسخگو بود و سبک هنری این بازی در واقع با وضوح 1080p به خوبی کار می کند. من از زمانم با آن لذت بردم و اگر کاربر با 240 هرتز بازی کند، به راحتی پاسخگوترین و روانترین تجربه گیم پلی را خواهد داشت.

مشاهده SDR.

برای تماشای چند فیلم و تلویزیون، تصمیم گرفتم Avengers: Infinity War را از طریق Apple TV 4K اجرا کنم و آن را با SDR تماشا کردم تا آن را با ارائه HDR مقایسه کنم. تصویر کلی دقت بسیار بهتری داشت و جزئیات را بسیار بهتر از نسخه HDR حل کرد. من صحنه های زیادی را در حالت تصویر مرجع و همچنین حالت سینما تماشا کردم و هر دو بهتر از حالت HDR ماندگار شدند، با Cinema در کل فیلم APL (متوسط ​​سطح تصویر یا روشنایی) بالاتری را نشان داد. رنگ پوست دقیق بود و فقط در چند صحنه پوستر خفیف را در دود یا پرتوهای خورشید و اجرام آسمانی در صحنه‌های فضایی مشاهده کردم. UHZ35ST عملکرد خوبی در مشاهده SDR داشت.

مشاهده 4K/HDR.

 تماشای نسخه HDR Avengers: Infinity War از طریق Apple TV 4K برای مقایسه، یک نمایش موفق برای HDR را نشان داد. جزئيات معمولاً در نواحي تاريک‌تر تصوير بريده مي‌شدند يا مشخص نمي‌شدند، مثلاً در هنگام حمله تانوس به کشتي ثور. علاوه بر این، دقت رنگ به میزان قابل توجهی کاهش یافت. من سعی کردم از حالت سیاه پویا استفاده کنم تا ببینم آیا این کمک می کند یا خیر، و آن را به قدری تیره می کند که تصویر را نمی توان تماشا کرد، به خصوص در اتاق های روشن تر. من احساس می کنم که UHZ35ST در واقع بهترین عملکرد را به عنوان یک ویدئو پروژکتور SDR داشته است.

Optoma_UHZ35ST_Front

نتیجه گیری

Optoma UHZ35ST به عنوان یک ویدئو پروژکتور بازی دقیقاً همان کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد. از نظر تأخیر با بهترین ویدئو پروژکتورهای بازی دیگر در آنجا کار کرد. این مدل کوچک و جمع و جور است و به عنوان یک ویدئو پروژکتور سبک زندگی که برای یک جلسه بازی سریع یا یک شب فیلم روی صفحه نمایش بزرگ تنظیم شده است، به خوبی عمل می کند.

با این حال، جایی که من احساس می‌کنم UHZ35ST در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورها در این قیمت و فضا، از نظر قیمت و عملکرد و ویژگی‌ها کوتاه می‌آید. امروزه چندین ویدئو پروژکتور بازی DLP با تاخیر ورودی کم موجود است و برخی نیز لیزری، LED یا ترکیبی از فناوری‌های موتور سبک هستند. برخی از آنها خروجی لومن مشابه یا حتی بالاتری نسبت به آنچه در UHZ35ST اندازه‌گیری کرده‌ایم، و همچنین ویژگی‌هایی مانند قابلیت زوم یا تغییر لنز، پلتفرم تلویزیون هوشمند و سیستم صوتی روی برد را ارائه می‌دهند. و لزوماً از کمبودهایی که من در UHZ35ST با محتوای HDR مشاهده کردم، رنج نمی برند.

همه این دلایل باعث می شود که این دستگاه در بازار امروز فروش سختی داشته باشد، حتی با قیمت رقابتی 2699 دلاری اخیر. فراتر از لنز پرتاب کوتاه آن، واقعاً گزینه های بالقوه زیادی را برای جلب نظر خریداران احتمالی ارائه نمی دهد، و به جز قیمت بسیار پایین تر، یکی از توصیه های اصلی من نخواهد بود.

اندازه گیری ها

روشنایی

Optoma UHZ35ST به طور کلی در برگه مشخصات آن برای 3500 لومن از نوع نامشخص رتبه بندی شده است. Optoma تأیید کرد که عدد ذکر شده برای ایزو لومن است، مخفف ISO21118، که جایگزین انسی لومن‌ به عنوان اندازه‌گیری استاندارد فعلی صنعت شده است و اساساً معادل است. با این حال، حالت تصویر روشن ویدئو پروژکتور حداکثر روشنایی آن را در 2536 انسی لومن یا 27.54٪ کمتر از مشخصات منتشر شده Optoma اندازه گیری کرد. مانند روشن ترین حالت برای بسیاری از ویدئو پروژکتورها، Bright دارای یک تعصب سبز سنگین بود که باعث می شود واقعاً برای مشاهده مناسب نباشد.

انتخاب Eco برای حالت منبع نور، کاهش 15 درصدی نور را در مقایسه با حالت 100 درصد قدرت ثابت اندازه‌گیری کرد.

Optoma UHZ35ST ANSI Lumens

Eco Constant Power 100% SDR Modes
1,759 2,069 Vivid
2,156 2,536 Bright
1,401 1,648 Cinema
1,509 1,775 Game
1,509 1,775 Sport
604 710 Reference
1,531 1,801 DICOM SIM
Eco Constant Power 100% HDR Modes
1,531 1,801 HDR
1,531 1,801 HLG

یکنواختی روشنایی

Optoma UHZ35ST که یک تصویر مورب 100 اینچی را نشان می دهد، منجر به یکنواختی روشنایی اندازه گیری شده 66٪ می شود. روشن ترین قسمت صفحه نمایش بخش Middle Center و کم نورترین بخش قسمت Right Bottom بود. تفاوت در روشنایی در یک صفحه نمایش تمام سفید و تک رنگ قابل توجه بود، اگرچه در اکثر محتوای متحرک واقعی قابل توجه نبود.

صدای فن

 Optoma صدای فن UHZ35ST را در حداکثر 35dBA و 28dBA دقیقه با استفاده از اندازه‌گیری میانگین استاندارد صنعتی که در یک اتاق ضد صدا انجام می‌شود، گزارش می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار Room EQ Wizard و یک میکروفون Umik-1، با سطح صدای محیط سالن تئاتر من 33.3 dBA، اندازه‌گیری آن به شرح زیر است. تمام اندازه گیری ها در فاصله تقریباً انجام شد. 3 فوت از هر طرف دستگاه فاصله داشته باشید و دستگاه در روشن ترین حالت تصویر باشد.

Constant Power/Eco

Left: 35.0
Rear: 35.3
Above: 35.1
Right: 34.8

Dynamic Black ON

Left: 36.2
Rear: 37.1s
Above: 37.1
Right: 36.7

HDR

Left: 36.3
Rear: 37.3
Above: 37.0
Right: 36.8

تاخیر ورودی

اندازه گیری تاخیر ورودی با استفاده از حالت بازی انجام شد. رزولوشن‌ها و نرخ فریم‌های پشتیبانی شده زیر مورد آزمایش قرار گرفتند: 4K/60Hz = 18ms. 1080p/120Hz = 9ms; 1080p/240Hz = 5ms.

اتصالات

Optoma_UHZ35ST_connections

HDMI 2.0b (x2; HDCP 2.2, eARC input 2)
USB 2.0 Type A (power delivery 5V/1.5A)

RS232
RJ45 network port
3.5mm Audio Out

تنظیمات کالیبره شده

تنظیمات تصویر کالیبره شده از هیچ شخص ثالثی پتانسیل قابل توجهی را برای تنوع نمونه به نمونه، و همچنین اندازه های مختلف صفحه نمایش و مواد، نور، استفاده از لامپ، یا سایر عوامل محیطی که می توانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند، در نظر نمی گیرند. ویدئو پروژکتورها باید همیشه در فضای شخصی کاربر کالیبره شده و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است نقطه شروع مفیدی برای برخی باشد. همیشه تنظیمات فعلی خود را قبل از انجام تنظیمات ضبط کنید تا بتوانید به دلخواه به آنها بازگردید. برای هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.

تنظیمات SDR

Reference
Brightness: 0
Contrast: 0
Sharpness: 3
Gamma: 2.2

Color Settings

Color: 6
Tint: 2

Reference CMS

Gain Saturation Hue Color
0 4 6- قرمز
9- 1- 0 سبز
5 0 12- آبی
2- 5 17 فیروزه ای
5- 1- 20- زرد
1- 2- 7 سرخابی
1 7- 3- سفید

 

Cinema

Brightness: 0
Contrast: 0
Sharpness: 3
Gamma: 2.2

Color Settings

Color: 7
Tint: 2
Brilliant Color: 7
Color Temperature: Warm

Cinema CMS

Gain Saturation Hue Color
9 2 7- قرمز
15 0 5- سبز
5- 3 14- آبی
23 2- 30- فیروزه ای
5- 2- 7- زرد
0 2- 22 سرخابی
6- 3- 6- سفید

تنظیمات HDR

HDR
Brightness: 0
Contrast: 0
Sharpness: 3
Gamma: N/A

Color Settings

Color: 40
Tint: 0
Brilliant Color: 8
Color Temperature: Warm    

HDR CMS

Gain Saturation Hue Color
0 0 0 قرمز
0 0 0 سبز
0 0 0 آبی
0 0 0 فیروزه ای
0 0 0 زرد
0 0 0 سرخابی
0 0 4- سفید

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.