فقدان کنترلهای کالیبراسیون، محدوده رنگ محدود و روشنایی بالا نشان میدهد که LS650 بیشتر برای تماشاگران روزمره تلویزیون مورد توجه قرار میگیرد تا علاقهمندان جدی، اما با وجود اینکه تا حدودی گران است، در نهایت به مشتریان اصلی خود خدمات خوبی ارائه میدهد.
Epson EpiqVision Ultra LS650-W

از آنجایی که بازار UST به رشد خود ادامه می دهد، طبیعی است که شاهد عرضه مدل های بیشتری از برندهای مختلف سال به سال باشیم. اپسون نیز از این قاعده مستثنی نیست و وقتی موفقیتی را که با ویدئو پروژکتور تلویزیون لیزری LS800 پرچمدار آنها در فضای پروژکشن مشاهده کرده اند، در نظر بگیریم، جای تعجب نیست.
جدیدترین ورودی UST این شرکت ویدئو پروژکتور لیزری اپسون EPSON EH-LS650 است که قیمت آن 2799 دلار است. دقیقاً زیر LS800 با قیمت 3499 دلار و بالاتر از LS300 با وضوح 1080p با قیمت 1999 دلار قرار دارد. این ویژگیهای معنیدار را در یک بسته کوچک به همراه دارد، از جمله تغییر پیکسل 4K PRO-UHD این شرکت که در LS800 استفاده میشود، و نیازهای امروزی را برای نمایشگرهای بزرگ و پخش پلتفرم هوشمند در 4K HDR هدف قرار میدهد.
اما با گزینه های بسیار زیاد در فضای UST، آیا LS650 آنچه را که برای بهترین رقابت و کسب جایگاه در خانه شما لازم است را دارد؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید
نکات مثبت
منبع نور لیزر حالت جامد
پشتیبانی از HDR10
تاخیر خوب برای بازی
Android TV داخلی
پشتیبانی از eARC
نکات منفی
بدون پشتیبانی از Netflix
بدون کنترل کالیبراسیون پیشرفته
بدون پشتیبانی از Dolby Vision
بدون پشتیبانی سه بعدی
صدای بلند فن در روشنایی کامل
ویژگی ها
اپسون LS650 یک ویدئو پروژکتور لیزری 3 تراشه 3LCD 4K HDR با پرتاب فوق کوتاه است که برای ارائه 3600 لومن مشخص شده است که مطابق با استاندارد ISO 21118 اندازه گیری شده است که اساساً معادل ANSI است. تراشههای تصویربرداری LS650 دارای رزولوشن 1080p هستند و ویدئو پروژکتور از جابجایی پیکسلی دو فازی برای وضوح دو برابری 1080p یا حدود 4 میلیون پیکسل استفاده میکند. این تنها نیمی از پیکسل های روی صفحه نمایش است که یک ویدئو پروژکتور 4K ارائه می کند، اما مانند LS800، ترکیب تغییر پیکسل و پردازش جزئیات تشخیص تفاوت از فواصل دید معمولی را دشوار می کند. نکته مثبت این است که برخلاف ویدئو پروژکتورهای تک تراشهای DLP که با آنها رقابت میکند، LS650 به لطف طراحی 3 تراشهای 3LCD خود رنگین کمان را نشان نمیدهد و در نهایت تصویری واضح و پر جنب و جوش با روشنایی یکسان سفید و رنگ ارائه میکند. این موتور نور لیزر + فسفر است که میتواند تا 20000 ساعت در هنگام مصرف برق معمولی عمر کند، همچنین در طول آزمایش من هیچ لکهای لیزری آشکاری از خود نشان نداد.
امتیاز 3600 لومن اپسون، تنها 400 لومن کمتر از LS800، آن را به طور قابل توجهی در میان رقبای خود درخشان می کند. در اندازهگیریهای ما با 3485 لومن بسیار کوتاه بود، یک اشتباه جزئی که احتمالاً میتواند به واریانس در فرآیند اندازهگیری با توجه به تاریخچه اپسون در ساخت اعداد آن نسبت داده شود. علاوه بر این، LS650 پوشش گاموت 90.4% را برای Rec.709 و پوشش 72.4% فضای رنگی DCI-P3 را اندازهگیری کرد. پوشش گستره LS650 صادقانه ضعیف ترین نقطه آن است و با توجه به اینکه بسیاری از ویدئو پروژکتورها در این بازه قیمت اکنون قادر به پوشش کامل یا تقریباً کامل فضای رنگی P3 هستند که برای اکثر محتوای 4K HDR استفاده می شود و مطمئناً فضای Rec.709 که برای HDTV با محدوده دینامیکی استاندارد استفاده می شود، تا حدودی ناامید کننده است. .

همانند تقریباً تمام ویدئو پروژکتورهای UST، LS650 دارای یک لنز با فاصله کانونی ثابت است و قرار است در نزدیکی دیوار یا صفحه نمایشی قرار گیرد که تصویر روی آن نمایش داده می شود. بدون درگیر کردن زوم دیجیتال، لنز دارای نسبت پرتاب 0.26:1 است که قسمت پشتی ویدئو پروژکتور را تقریباً 10.5 اینچ از صفحه نمایش یا دیوار برای یک تصویر 100 اینچی قرار می دهد، در حالی که هنگام محاسبه عمق ویدئو پروژکتور، جلوی ویدئو پروژکتور رو به مخاطبان تقریباً 26 اینچ از دیوار فاصله دارد. ویدئو پروژکتور برای تصاویر با قطر 60 تا 120 اینچ درجه بندی شده است و دارای یک اهرم فوکوس دستی برای کمک به تنظیم وضوح تصویر و یک تنظیم 4 یا 8 نقطه ای برای کمک به تراز کردن تصویر با صفحه در صورت لزوم است. LS650 همچنین یک ویژگی تراز پانل را ارائه می دهد تا به کاربران امکان می دهد واضح ترین تصویر ممکن را دریافت کنند و نوارهای رنگی روی لبه های اجسام را به حداقل برسانند، که دیدن آن بسیار خوب است زیرا در بسیاری از UST های تک تراشه ای موجود نیست. LS650 کاملا جمع و جور است، وزن آن 16.3 پوند است و ابعاد آن 18.4x15.7x6.2 اینچ (WxDxH) است. به رنگ مشکی یا سفید برای تناسب با دکوراسیون شما موجود است و فقط امکان نصب روی میز و نمایش جلو یا عقب را می دهد. برای برنامه ریزی نصب، می توانید از ماشین حساب پروجکشن ProjectorCentral Epson LS650 دیدن کنید.
LS650 دارای مجموعه نسبتا استانداردی از پورت های ورودی/خروجی برای اتصال است که دو پورت HDMI 2.0 با پهنای باند 18 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که از HDCP 2.3 پشتیبانی می کند. کاربران میتوانند در صورت نیاز HDMI EDID را به 10 گیگابیت بر ثانیه تغییر دهند و پورت با برچسب HDMI 2 از eARC برای تغذیه جریانهای بیتی تا کیفیت Dolby Atmos به نوار صوتی یا گیرنده AV سازگار پشتیبانی میکند. فقدان یک اتصال کامل eARC به طور قابل توجهی در LS800 گران تر وجود ندارد. یک پورت اپتیکال S/PDIF نیز موجود است، اما جک هدفون استریو آنالوگ 3.5 میلی متری وجود ندارد. از سه پورت USB نوع A، دو پورت از داده ها پشتیبانی می کنند و یکی برای انتقال برق 5V/2A مشخص شده است. یک میکرو USB به عنوان یک پورت سرویس در دسترس است. علاوه بر این، LS650 شامل رادیوهای Wi-Fi 2.4 و 5 گیگاهرتزی و بلوتوث 5.1 است. سیستم عامل اندروید آن نیز Chromecast داخلی را به عنوان یک گزینه ورودی بی سیم اضافی ارائه می دهد.
آنچه آشکارا گم شده برخی از ویژگی های بازی مدرن است، مانند پورت های HDMI 2.1 با پهنای باند گسترده که امکان پخش 4K/120 هرتز را از جدیدترین کنسول های بازی فراهم می کند. با این حال، LS650 تاخیر ورودی نسبتا کمی را برای بازیهای معمولی فراهم میکند، و در اندازهگیریهای ما هنگام استفاده از حالت پردازش تصویر سریع، با سرعت 24 میلیثانیه در 1080p/60 هرتز و 4K/60 هرتز ارائه میشود. این مقدار به اندازه آنچه اخیراً در DLP UST های متمرکز بر بازی دیده شده است پایین نیست، اما برای همه به جز سخت ترین بازی ها کار می کند.
خوشبختانه، LS650 دارای پلتفرم هوشمند Android TV OS 11 بر روی ویدئو پروژکتور است و استفاده از دانگل بیرونی عرضه شده را دور می زند، که روند بسیار رایجی است با بسیاری از ویدئو پروژکتورهای پلتفرم هوشمند که از Android TV یا Google TV به عنوان سیستم عامل خود استفاده می کنند. ما متوجه شدهایم که این دانگلها در نحوه عملکردشان بسیار ضعیف هستند، بهویژه در توانایی آنها در تشخیص و مدیریت صحیح محتوای SDR و HDR. با این حال، مایه تاسف است که LS650 به یک برنامه اختصاصی نتفلیکس دسترسی ندارد و در صورت تمایل کاربران، نیاز به استفاده از پخش کننده رسانه خارجی برای آن سرویس دارد. خارج از نتفلیکس که در لیست برنامهها وجود ندارد، کاربران موارد دلخواه مانند Prime Video، YouTube، Disney+ و چندین سرویس پخش محبوب دیگر را پیدا میکنند و میتوانند بیشتر هر چیز دیگری را از فروشگاه Google Play دانلود کنند.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته LS650 گنجاندن عملکرد نگاشت تن پویا است که امروزه اکثر ویدئو پروژکتورها به شکلی از آن برخوردارند، اگرچه همه آنها مؤثر نیستند. پیادهسازی اپسون در صحنههای روشنتر خوب عمل میکند، اما در صحنههای تاریکتر کمی مشکل دارد. اگر بخواهید، میتوان آن را غیرفعال کرد و میتوانید از نوار لغزنده روشنایی HDR ویدئو پروژکتور برای تنظیم HDR به سلیقه استفاده کنید.

در LS650 یک بلندگوی استریو 2.1 و سیستم ساب ووفر با استفاده از DSP یاماها به همراه دو بلندگوی 5 واتی با برد کامل و یک ساب ووفر 10 واتی تعبیه شده است. صدا در واقع نسبت به LS650 بسیار خوب بود و بیشتر در انتهای قوی که بسیاری از سیستمهای صوتی روی برد میتوانند نسبتاً نازک به نظر برسند. صدای آنبورد برای استفاده روزانه بسیار مناسب است، اگرچه جایگزینی برای یک سیستم صوتی اختصاصی مانند نوار صوتی یا سیستم مبتنی بر AVR نیست، و خوشبختانه، گنجاندن eARC اپسون باعث میشود در صورت تمایل، ادغام با یک سیستم صوتی خارجی را آسان کند.
همراه با LS650 یک کنترل از راه دور اصلی وجود دارد که توانایی کار از طریق IR یا بلوتوث را دارد و در طول فرآیند راه اندازی جفت می شود. کنترل از راه دور پاسخگو بود و تقریباً همه چیزهایی را که می خواستم روی آن داشت به استثنای دکمه ای که به حالت های تصویر گره خورده بود تا امکان جابجایی سریع بین آنها را فراهم کند. خارج از آن یک دکمه، این کنترل از راه دور بسیار استاندارد شماست که برای کنترل پلتفرم Android TV و ویدئو پروژکتور خانگی در صورت نیاز کار می کند.
عملکرد
حالت های رنگی
LS650 دارای چهار حالت تصویر است که به آنها حالت های رنگی گفته می شود. این حالت های تصویر بین SDR و HDR به اشتراک گذاشته می شوند. آنها عبارتند از Dynamic، Vivid، Cinema و Natural. Dynamic روشنترین آنهاست، اگرچه یک سوگیری سبز به تصویر وارد میکند که در صحنههای تاریکتر بهشدت دیده میشود. Vivid تمایل بیشتری به ایجاد تعصب آبی به تصویر دارد، در حالی که Cinema و Natural هر دو گرمتر هستند.

مشابه LS800، LS650 هیچ گونه کنترل کالیبراسیون رنگ پیشرفته ای مانند افزایش 2 نقطه ای و تعادل رنگ سفید یا یک CMS (سیستم مدیریت رنگ) را برای تنظیم فضای رنگ ارائه نمی دهد. شما کنترل های استاندارد برای روشنایی، کنتراست، اشباع، رنگ و وضوح را دریافت می کنید. دمای کلی رنگ از طریق یک نوار لغزنده گسترده در منوی تصویر اصلی با محدوده مقدار از 0 تا 13 قابل تنظیم است که 0 بسیار گرم (قرمز) و 13 بسیار سرد (آبی) است. من متوجه شدم که 8 دقیق ترین زمانی است که در ارتباط با حالت تصویر طبیعی استفاده شود.
تنظیم گاما نیز از طریق یک نوار لغزنده با مقیاس 0 تا 20 کنترل می شود. در طول آزمایش من متوجه شدم که گامای تطبیقی صحنه روی مقدار 5 تنظیم شده است که تقریباً در گامای 2.2 اندازه گیری شده است. یکی دیگر از تنظیماتی که در اختیار کاربران قرار می گیرد، کنتراست پویا است که در صورت استفاده از High Speed، به محض تغییر، روشنایی صحنه را تنظیم می کند. من دریافتم که این ایده آل ترین محیط است. در عمل، ویدئو پروژکتور کنترل کافی برای دریافت تصویری با دقت معقول در بالای حالت تصویر طبیعی خارج از جعبه خود را فراهم می کند.
مشاهده اولیه حالتهای تصویر خارج از جعبه (OOTB) تصویر دلپذیری را ارائه میدهد، تا زمانی که هنگام تماشای محتوای تیرهتر روی دقت و استفاده از حالت تصویر پویا تمرکز زیادی نداشته باشم. با چند تغییر ساده در دمای رنگ، کنتراست و روشنایی، و همچنین تنظیم کنتراست پویا روی سرعت بالا، تصویر در کل خوب بود.

از آنجایی که کالیبراسیون واقعاً در دسترس نیست، من فقط حالت طبیعی تصویر را به حالت پیشفرض بازنشانی کردم، سپس بعد از برخی تغییراتی که انجام دادم دوباره اندازهگیری کردم و انتخاب خود را در LS650 با استفاده از نرمافزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، یک طیفسنج Colorimetry Research CR-250، یک Colorimetry Research CR-100 Generatorometer، و یک Colorimetry Research CR-100 Coloratoroer اصلاح کردم. LS650 بر روی یک صفحه نمایش Elite Screens Aeon CLR Ambient Rejecting Light به قطر 103 اینچ کالیبره شد.
با شروع با SDR، اندازهگیریهای قبل از کالیبراسیون بسته به حالت تصویر و دمای رنگ، خطاهای dE (DeltaE) بسیار زیادی داشتند. (DeltaE معیاری است که برای تعیین خطای مرئی استفاده میشود. مشخص شده است که هر چیزی بیش از dE از 3 قابل مشاهده است، هر چیزی بیش از 2.3 برای چشمهای آموزشدیده تفاوت محسوسی دارد و هر چیزی کمتر از 2.3 در حالت ایدهآل نباید برای چشم دیده شود.) اندازهگیریهای قبل از کالیبراسیون در مقیاس خاکستری حالت طبیعی دارای خطاهای dE بیش از 5 بود که به راحتی برای چشم قابل مشاهده بود. نقاط رنگی وسعت رنگ برای Rec. 709 فضای رنگی خطاهای dE بالا تا 8 dE را نشان داد که به دلیل رنگ و اشباع نادرست بود.
با استفاده از کنترل دمای رنگ برای تنظیمات، نقطه سفید خاکستری خنثی استاندارد صنعت تولید D65 را هدف قرار دادم، این علاوه بر استفاده از کنترل گامای تطبیقی صحنه و کنترلهای پایه استاندارد برای کنتراست، روشنایی، اشباع و رنگ است.
خطاهای پس از کالیبراسیون کم و بسیار بهتر از حد انتظار بود با توجه به عدم وجود کنترل های کالیبراسیون واقعی. اجرای یک بررسی رنگ گسترده از بیش از 150 طرح منجر به میانگین 2.2dE و حداکثر 4.7dE شد که به مناطق سبز و فیروزه ای نسبت داده شد. (Calman ColorChecker دقت را در طیف وسیعی از نمونه های رنگی متناسب با رنگ پوست، آسمان آبی و غیره اندازه گیری می کند.)
دستگاه هایی که برای بررسی کالیبراسیون پست محتوا استفاده کردم Apple TV 4K، Fire TV 4K، Oppo UDP-203 Blu-ray Player و PlayStation 5 بودند.
مشاهده 1080p/SDR
بررسی محتوای خود را با تماشای گروه برادران در نتفلیکس از طریق Apple TV 4K آغاز کردم. تصویر در کل خوب بود و رنگ پوست طبیعی به نظر می رسید. دانه های فیلمی که در این مینی سری وجود دارد وجود داشت و به نظر نمی رسید هیچ کدام با پردازش تصویر LS650 حذف نشده باشند. کنتراست در صحنههای ترکیبی نیز مناسب بود، اگرچه در حالت محو کامل نمیتوانست به سیاهی کامل برسد. اما قطعا کافی و بهتر از بسیاری از UST هایی بود که در این رده قیمتی دیده ام. APL کلی (متوسط سطح تصویر) تصویر نیز بسیار خوب بود، و در اتاق تاریک تئاتر من و همچنین با چراغ های روشن به اندازه کافی روشن بود. تجربه تماشا در کل خوشایند بود

مشاهده UHD/HDR.
من بعداً Godzilla vs Kong را با کیفیت 4K UHD از طریق Oppo 203 تماشا کردم. صحنه ای که بیشتر روی آن تمرکز کردم، صحنه ای است که کنگ و گودزیلا در هنگ کنگ در حال نبرد هستند، زیرا من این صحنه را بارها در چندین نمایشگر تماشا کرده ام و با نحوه ظاهر آن بسیار آشنا هستم. چیزی که بیش از همه به چشم می آمد، عدم وجود شادابی در چراغ های نئون شهر، به ویژه در رنگ های قرمز، فیروزه ای و سبز بود. علاوه بر این، برخی از جزئیات سایه در تصویر از بین رفت، مانند زمانی که گودزیلا تبر را از پای خود بیرون میکشد. جزئیات صورت گودزیلا به دلیل تاریک بودن بیش از حد از بین رفت. این نوع له شدن در برخی از صحنه های داخلی بدنبال دعوا نیز محسوس بود. اما نمایش HDR به طور کلی خوب بود و احتمالاً اگر کسی با تماشای این فیلم در LS650 به اندازه کافی با فیلم آشنا نبود تا متوجه خاموش بودن آن در مناطق خاص شود، ناامید نخواهد شد.
فیلم بعدی که تماشا کردم Hacksaw Ridge با کیفیت 4K HDR از طریق Apple TV 4K بود. رنگ پوست خوب بود، این یکی از نقاط قوت LS650 است. با توجه به تصویری که بازتولید شده بود، هیچ چیز بلافاصله قابل توجه نبود. تنها چیزی که برجسته بود در طول بخش نجات در شب بود، زمانی که سرباز دوس سربازان را پایین می آورد، و در دودی که در پس زمینه وجود داشت مقداری پوستر دیده می شد. این حجم زیادی از پوسترسازی نبود، اما قابل توجه بود، اگرچه به اندازه ای نبود که من را از فیلم خارج کند. من عمدتاً آن را دیدم زیرا به طور خاص به دنبال پوسترسازی بودم، بنابراین در بیشتر موارد مطمئن هستم که اگر بیننده ای روی خود فیلم تمرکز می کرد، متوجه آن نمی شد یا از آن اذیت نمی شد.
آخرین فیلمی که من تماشا کردم Logan در 4K UHD از طریق Oppo 203 بود. یک بار دیگر، رنگ پوست واقعاً خوب بود، و بازتولید رنگ نیز در واقع خوب بود، تا حدی به این دلیل که رنگهای استفاده شده در این فیلم واقعاً به فضای رنگی P3 یا وسیعتر نمیرسند. این باعث شد که همه چیز طبیعی به نظر برسد بدون اینکه احساس کنید چیزی از دست داده اید. اگر یک انتقاد داشتم، آن هنگام فرار بود که لورا، لوگان و خاویر در لیموزین در حین دعوای اسلحه ترک میکردند. در طول این صحنه مقداری بریده از ابرها در پسزمینه دیده میشد، اما برجسته نبود باز هم باید به دنبال آن بود یا میدانستید که جزئیات بیشتری در آن صحنه وجود دارد. همچنین مقداری خرد شدن جزییات سایه روی لباس های گروه مسلحی که به این سه نفر حمله کردند، وجود داشت، اما باز هم چیزی که از خود فیلم کم نکرد. لوگان در کل بسیار خوب ارائه شد.
نتیجه گیری
در تجربه من، Epson LS650 یک واحد منحصر به فرد در فضای UST است، و این به این دلیل نیست که دارای چندین ویژگی است، بلکه بیشتر به دلیل سادگی آن است. فقط کار می کند و همه چیز به خوبی کار می کند. این یک رویکرد بدون سر و صدا، پلاگین و بازی نیاز دارد. به نظر میرسد که بسیار به سمت کاربر روزمره و شاید کمتر درخواستکننده شما هدف قرار گرفته است، بدون نیاز واقعی به کالیبراسیون (بنابراین بدون کنترل کالیبراسیون)، گزینههای منوی ساده و ویژگیهای استاندارد.

در نهایت در تماشای محتوای استاندارد عملکرد خوبی دارد و در بازی خوب است، اگرچه بهترین نیست. جایی که بحث سختتر میشود، زمانی است که قیمت به عملکرد آن را در مقایسه با سایر USTهای موجود بررسی میکنید که ویژگیهای مشابه و تقریباً با همان قیمت یا فقط چند صد دلار بیشتر ارائه میدهند، مانند پوشش گستردهتر، Dolby Vision یا تأخیر کمتر برای بازی.
با این حال، جایی که LS650 جلوتر است، در خروجی لومن و سهولت استفاده است. بنابراین، برای کاربرانی که میخواهند یک راهاندازی بدون سر و صدا و یک تصویر خوب و بدون کار، با یک تصویر روشن داشته باشند، LS650 ارزش دیدن دارد. کسانی که خواهان جدیدترین ویژگیها هستند، میخواهند به پیشنهادات دیگر نگاه کنند، اما همچنان LS650 را در ذهن دارند، زیرا این یک واحد خوب است
اندازه گیری ها
روشنایی
اپسون LS650 دارای 3600 انسی لومن است. روشن ترین حالت تصویر در SDR و HDR پویا بود. این حالت تصویر 3485 انسی لومن را اندازهگیری میکند که 3.2 درصد کمتر از مشخصات لومن رتبهبندی شده 3600 اپسون است و به خوبی در تحمل 20 درصد مشخصات ISO21118 است.
Epson LS650 ANSI Lumens
عادی |
حالت تصویر |
3,485 |
Dynamic |
3,137 |
Vivid |
2,474 |
Cinema |
2,300 |
Natural |
یکنواختی روشنایی
اپسون LS650 که یک تصویر مورب 103 اینچی را نشان میدهد منجر به یکنواختی روشنایی اندازهگیری شده 59 درصد میشود. روشن ترین بخش صفحه نمایش بخش بالا وسط و کم نورترین قسمت پایین سمت چپ بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه تمام سفید قابل توجه نبود و در هنگام مشاهده محتوا قابل توجه نبود.
صدای فن
ویدئو پروژکتور اپسون صدای فن را با استفاده از حالت عادی 36 دسی بل و با استفاده از حالت اکو 23 دسی بل درجه بندی می کند. با استفاده از نرم افزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، سطح نویز محیط سالن تئاتر من 33.3 dBA است. اپسون LS650 در dB زیر برای SDR و HDR، در حالتهای روشنایی زیر، از فاصله تقریباً 2.5 فوتی از دریچههای اگزوز واقع در سمت چپ و راست اندازهگیری شد. اندازه گیری ها نیز از عقب و بالا انجام شد. افزایش روشنایی بر سطح کلی صدای قابل شنیدن دستگاه تأثیر گذاشت و سمت راست همیشه بلندترین صدا را داشت.
Above: 34.9dBA
Rear: 34.9 dBA
Left: 36.1 dBA
Right: 44.8 dBA
تاخیر ورودی
اندازه گیری تاخیر ورودی هنگام استفاده از بازی پیشرفته در ورودی HDMI 1 به شرح زیر ثبت شد.
1080p/60 = 24ms
2160p/60 = 24ms
اتصالات

HDMI 2.0 (x2; HDMI 2 eARC; HDCP 2.3)
USB 2.0 type A (x2; 5V/1.5A power delivery/service)
USB 2.0 type A (2A power delivery)
Micro USB (service)
S/PDIF (Optical output)
تنظیمات کالیبره شده
تنظیمات تصویر کالیبره شده از هیچ شخص ثالثی پتانسیل قابل توجهی را برای تنوع نمونه به نمونه، و همچنین اندازه های مختلف صفحه نمایش و مواد، نور، استفاده از لامپ، یا سایر عوامل محیطی که می توانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند، در نظر نمی گیرند. ویدئو پروژکتورها باید همیشه در فضای شخصی کاربر کالیبره شده و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است نقطه شروع مفیدی برای برخی باشد. همیشه تنظیمات فعلی خود را قبل از انجام تنظیمات ضبط کنید تا بتوانید به دلخواه به آنها بازگردید. برای هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.
تنظیمات SDR
حالت رنگ: طبیعی
دمای رنگ: 8
کاهش نویز: ضعیف
وضوح فوق العاده: 1
افزایش کنتراست خودکار: 0
کنتراست پویا: سرعت بالا
گامای تطبیقی صحنه: 5
درون یابی فریم: خاموش
تنظیمات سفارشی
روشنایی: 4
کنتراست: 53
اشباع: 49
رنگ: 48
وضوح: 0
نگاشت پویا تون: روشن
HDR: 1
پردازش تصویر: خوب