ویدئو پروژکتور پرتاب فوق کوتاه (UST) لیزری Hisense PX2-PRO دارای 2999 دلار است. این می تواند وضوح 4K (3840 x 2160p) را روی صفحه نمایش دهد و منبع نور لیزر سه گانه TriChroma RGB آن می تواند 107 درصد فضای رنگی BT.2020 و روشنایی 2400 انسی لومن را تولید کند. PX2-PRO همچنین از Dolby Vision HDR با صدای Dolby Atmos پشتیبانی می کند و به جدیدترین سیستم عامل Google TV مجهز شده است.
ویدئو پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه تجربه سینمای خانگی را تغییر می دهند و تصاویر عظیم و شبیه سینما را در فاصله چند اینچی از دیوار شما ارائه می دهند. هایسنس در خط مقدم این فناوری بوده است و آخرین عرضه آن، PX2-PRO، نشان دهنده یک گام هیجان انگیز دیگر برای خط تولید ویدئو پروژکتورهای برند لیزری سینمای این شرکت است.
Hisense PX2-PRO
Hisense PX2-PRO، نسل ششم ویدئو پروژکتور UST این شرکت، یک مدل Laser Cinema است. ویدئو پروژکتورهای هایسنس لیزری سینما و تلویزیون لیزری مشابه هستند اما در دسته های ویدئو پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه متفاوت هستند. تفاوت اصلی این است که ویدئو پروژکتورهای سینمای لیزری Hisense صفحه نمایش پروجکشن همراه ندارند. با ویدئو پروژکتورهای Laser Cinema، شما آزاد هستید که هر مارک و اندازه صفحه نمایشی را که می خواهید انتخاب کنید، زیرا برخلاف محصولات تلویزیون لیزری این شرکت، ویدئو پروژکتورهای سینمای لیزری می توانند فوکوس را برای هر اندازه صفحه نمایش به صورت دیجیتال تنظیم کنند تا زمانی که در محدوده ویدئو پروژکتورها از طریق محدودیت های نسبت باشد. مشتریانی که ویدئو پروژکتورهای سینمای لیزری هایسنس را خریداری می کنند در صفحه نمایش با اندازه و نوع محدود قفل نمی شوند.
Hisense PX2-PRO یک به روز رسانی افزایشی اما قابل توجه برای PX1-PRO استثنایی سال گذشته است. برخی از ارتقاهای کلیدی PX1-PRO عبارتند از سیستم عامل Google TV جدید، روشنایی و کنتراست بهبود یافته و 500 دلار صرفه جویی در مقایسه با مدل سال گذشته.
بیایید Hisense PX2-PRO را از نزدیک بررسی کنیم و ببینیم که چگونه روی میز تست عمل می کند.
مشخصات Hisense PX2-PRO
قیمت 2999 دلار
فناوری DLP
وضوح نمایش داده شده 4K UHD (3,840 x 2,160)
روشنایی (ادعای سازنده 2400 انسی لومن
لیزر RGB منبع نور
کنتراست 3,000,000:1 (پویا)
نسبت لنز زوم ثابت شد
سیستم صوتی 6 30 وات Dolby Atmos
ابعاد (LxWxH) 20.5x12.8 x 6.3 اینچ
وزن 20.3 پوند
نمای کلی
PX2-PRO با استفاده از فناوری Ultra Short Throw، تصاویر زنده و واقعی را از 90 اینچی تا 130 اینچی غول پیکر ایجاد می کند.
ویدئو پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه (UST) به طور فزاینده ای جایگزین مناسبی برای تلویزیون های سنتی اتاق نشیمن در نظر گرفته می شوند. پیشرفتها در منابع نور، حسگرهای تصویربرداری، فناوریهای پردازش و کاهش هزینه قطعات باعث محبوبیت آنها میشود. فهرست روزافزون برندهای اصلی و بوتیکی که ویدئو پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه را ارائه می دهند، چشمگیر است. رقابت جدید باعث نوآوری می شود و در این راستا، برند هایسنس همچنان پیشرو در صنعت است.
Hisense PX2-PRO از تراشه پردازشگر نور دیجیتال تگزاس اینسترومنتز (DLP) (0.47 اینچ DMD) برای ارائه وضوح 4K UHD (3840 x 2160) استفاده می کند. تراشه 0.47 اینچی DLP دارای 2.2 میلیون پیکسل یا در این مورد میکروآینه با وضوح اصلی 1920x1080p است. هایسنس از فناوری Texas Instruments XPR برای جابجایی نور از هر آینه 4X استفاده می کند و چهار پیکسل مجزا را روی صفحه نمایش می دهد. این واقعیت که اکثر مردم تفاوت وضوح بین یک ویدئو پروژکتور 4K با تغییر پیکسل و یک ویدئو پروژکتور 4K بومی را نمی بینند، گواهی بر خوب بودن فناوری مدرن تغییر پیکسل است.
سیستم DLP Hisense PX2-PRO آب بندی شده است و گرد و غبار و آلودگی را از اجزای حساس دور نگه می دارد. یک موتور نور مهر و موم شده از نشستن ذرات گرد و غبار در مسیر نور جلوگیری می کند. محصور کردن این اجزای حیاتی طول عمر ویدئو پروژکتور را به حداکثر میرساند که برای نمایشگری که جایگزین تلویزیون اتاق نشیمن میشود بسیار مهم است.
هایسنس هم ویدئو پروژکتورهای تلویزیون لیزری و هم ویدئو پروژکتورهای سینمای لیزری را ارائه میکند، که این تمایز بر اساس بستهبندی است. ویدئو پروژکتورهای طراحی شده برای تلویزیون لیزری دارای صفحه نمایش هستند و معمولاً روشنایی بالاتری نسبت به همتایان خود در سینمای لیزری ارائه می دهند.
ویدئو پروژکتورهای سینمای لیزری در اندازه صفحه نمایش خاصی قفل نمی شوند زیرا دارای تنظیم فوکوس متغیر هستند که به آنها امکان می دهد تصویر را در هر جایی در محدوده اندازه صفحه نمایش سازنده نمایش دهند. ویدئو پروژکتورهای تلویزیون لیزری هایسنس از کارخانه تولید می شوند که با اندازه و نوع صفحه نمایش خاصی بسته بندی می شوند.
در زیر نمودار مقایسه ویژگی ها و قیمت مدل های فعلی سینمای لیزری هایسنس به غیر از PX2-PRO و دو مدل تلویزیون لیزری آورده شده است. به یاد داشته باشید، تلویزیون های لیزری با صفحه نمایش بسته بندی می شوند و در نتیجه هزینه بیشتری را برای مصرف کننده به همراه دارند. قیمت ها بسته به اندازه و نوع صفحه نمایش در بسته بندی متفاوت خواهد بود.
پروژکتورهای سینمایی لیزری Hisense 2024 |
PX2-PRO |
PL1 |
سیستم عامل جدید Google TV |
سیستم عامل جدید Google TV |
2400 انسی لومن |
2200 انسی لومن |
منبع نور لیزر TriChroma RGB |
منبع نور لیزر ایکس فیوژن آبی فسفر |
HDR10، Dolby Vision و HLG HDR |
HDR10، Dolby Vision و HLG HDR |
3,000,000:1 کنتراست پویا |
2,000,000:1 کنتراست پویا |
تصویری بین 90 تا 130 اینچ ایجاد کنید |
تصویری بین 80 تا 120 اینچ ایجاد کنید |
30 وات Dolby Atmos |
30 وات Dolby Atmos |
(WxDxH) 20.5x12.8x 6.3 اینچ |
(WxDxH) 20.9x13.2x 4.7 اینچ |
20.3 پوند |
17 پوند |
منبع نور لیزر هایسنس TriChroma می تواند رنگ های واقعی را با جنب و جوشی استثنایی تولید کند.
Hisense PX2-PRO دارای منبع نور لیزر TriChroma RGB است که یک مزیت کلیدی در جایگزینی تلویزیون های صفحه تخت روشنایی ارائه می دهد. این ویدئو پروژکتور با حدود 2400 انسی لومن روشنایی درجه بندی شده توسط سازنده، تصویری واضح و پر جنب و جوش را حتی با مقدار مناسبی از نور محیطی کنترل نشده ارائه می دهد که آن را به انتخابی عالی برای مشاهده نورهای روشن تبدیل می کند. هنگامی که تصویر با صفحه نمایش ردکننده نور محیطی (ALR) با بهره بالا جفت شود، حتی بهتر است. روشنایی بالای لیزر TriChroma این ویدئو پروژکتور می تواند بر بسیاری از اثرات شستشو غلبه کند که می تواند بر کیفیت تصویر برخی از ویدئو پروژکتورهای سنتی در اتاق های با نور خوب تأثیر منفی بگذارد.
در حالی که روشنایی یک مزیت اصلی است، موتور نور لیزر سه گانه TriChroma استفاده شده در PX2-PRO چندین مزیت حیاتی دیگر را برای کیفیت تصویر ارائه می دهد. مهمتر از همه، منبع نور TriChroma میتواند طیف رنگی بسیار گستردهتر و دقیقتری را نسبت به یک لامپ سنتی یا ویدئو پروژکتور لیزری تکی نشان دهد و حدود 107 درصد از فضای رنگی BT.2020 را فراهم میکند. منبع نور لیزری هایسنس TriChroma می تواند با لیزرهای قرمز، سبز و آبی مجزا، رنگ های واقعی با جنب و جوش و عمق استثنایی تولید کند. توانایی پوشاندن طیف رنگی BT.2020 به رنگهای پوست واقعیتر، مناظر طبیعی غنیتر، و تجربه سینمایی فراگیرتر ترجمه میشود. منابع نور لیزر طول عمر بسیار بیشتری نسبت به لامپ های سنتی دارند و در حدود 20000 ساعت در خروجی نور کامل هستند. این منابع نور لیزر جدیدتر کیفیت تصویر ثابت را در طول عمر ویدئو پروژکتور بدون روشنایی یا کاهش رنگ محسوس تضمین می کنند.
رنگ ها آنقدر زنده هستند که بازیکنان را به بازی می کشاند!
فیلمها و نمایشهای تلویزیونی که در فضای رنگی BT.2020 تسلط یافتهاند، طیف وسیعتری از رنگها و جزئیات تونال بیشتری را به نمایش میگذارند و تجربهای واقعگرایانه و همهجانبه را ایجاد میکنند که در ویدئو پروژکتورهایی با طیف رنگی باریکتر در دسترس نیست. به عنوان مثال، مستندهای طبیعت به دقت رنگ های زنده جنگل های بارانی و صخره های مرجانی را به نمایش می گذارند. بسیاری از فیلمهای متحرک مدرن نیز از فضای رنگی وسیعتری در BT.2020 استفاده میکنند که منجر به تصاویری فوقالعاده غنی و چشمگیر میشود.
کنسول های نسل بعدی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز از طیف رنگ های گسترده تری پشتیبانی می کنند. با بازیهایی که احتمالاً در BT.2020 تسلط دارند، یک ویدئو پروژکتور سازگار جلوههای بصری را به سطح بالاتری میبرد.
همچنین Hisense PX2-PRO میتواند نزدیک صفحه نمایش قرار گیرد و در عین حال تصویری تا اندازه 130 اینچی را به نمایش بگذارد. این مزیت حیاتی ویدئو پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه به گیمرها اجازه میدهد تا نزدیکتر به صفحه بنشینند بدون اینکه تصویر نمایش داده شده را قطع کنند و تجربه بازی همهجانبهتری را ایجاد کنند.
این ویدئو پروژکتور جدید سینمای لیزری Hisense از جدیدترین سیستم عامل Google TV پشتیبانی میکند و آن را به دستگاهی بسیار هوشمند تبدیل میکند که به شما امکان دسترسی به هزاران محبوبترین برنامه اندروید و طیف گستردهای از پلتفرمهای پخش، مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney+ را میدهد. ، یوتیوب و بسیاری دیگر.
Google TV فیلمها، نمایشها و موارد دیگر را از اشتراکهای شما سازماندهی میکند، بنابراین دیگر نیازی نیست از برنامهای به برنامه دیگر بپرید تا آنچه را میخواهید تماشا کنید. توصیههای انتخاب شده را ارائه میکند و از جستجوی قدرتمند Google برای یافتن نمایشها در بیش از 10000 برنامه یا مرور صدها کانال رایگان استفاده میکند.
سیستم عامل Google TV همچنین دسترسی به Google Assistant را فراهم می کند و به شما امکان می دهد از صدای خود برای کنترل بسیاری از ویژگی ها و پیمایش شفاهی بسیاری از منوها و ویژگی های ویدئو پروژکتور استفاده کنید. PX2-PRO همچنین میتواند طیف وسیعی از دستگاههای خانگی هوشمند سازگار را با استفاده از صدای شما از طریق Google Assistant کنترل کند.
Hisense PX2-PRO دارای صدای داخلی 30 واتی Dolby Atmos با کیفیت بالا است که صدای بزرگی تولید می کند که به نظر می رسد در اطراف شما می پیچد. سینمای لیزری هایسنس صدای بهتری نسبت به بسیاری از تلویزیونها و نوارهای صوتی صفحه تخت مستقل تولید میکند. مدل قبلی، PX1-PRO، صدای مستقل بسیار خوبی داشت، بنابراین در بخش PERFORMANCE، نحوه مقایسه این مدل جدید و اینکه آیا پیشرفت هایی وجود دارد را آزمایش خواهم کرد.
با پاسخ پردازنده سطح میکروثانیه PX2-PRO، هرگز لحظه ای از فعالیت را از دست نخواهید داد. تصاویر با حرکت سریع بسیار صاف و شفاف هستند.
وقتی حالت PX2-PRO GAME را روشن میکنید، هنگام پخش 4K 60 هرتز، تاخیر ورودی به 30 تا 35 میلیثانیه کاهش مییابد. مانند مدلهای دیگر در خط UST خود، PX2-PRO از بازیهای 1080p@120fps و 1080p@240fps با تاخیر ورودی تا 10 میلیثانیه پشتیبانی میکند، که حتی برای سختگیرترین گیمرها به اندازه کافی پاسخگو است.
این سرعت های بازی فوق العاده رقابتی هستند و در بسیاری از موارد از رقبا فراتر می روند، به خصوص برای ویدئو پروژکتوری که یک ویدئو پروژکتور مخصوص بازی نیست. هایسنس اساساً عملکرد گیمینگ ویدئو پروژکتورهای نسل قبلی، از جمله حالت عالی Hisense Auto Low Latency Mode (ALLM) را به ارمغان آورده است، که به محض شناسایی محتوای بازی، به طور خودکار حالت GAME را برای PS5 و Xbox Series S و X فعال می کند.
کنسول های نسل بعدی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از بازی با نرخ فریم بالا 4K@60fps و 1440p@120fps پشتیبانی می کنند، در حالی که رایانه های بازی مدرن امکان بازی تا 240 هرتز در 1080p را دارند.
با این حال، PX2-PRO فقط میتواند بازیهای 4K را با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه نمایش دهد، نه با سرعت 4K@120fps. PX2-PRO یک ویدئو پروژکتور مخصوص بازی نیست، بنابراین از بازی های 1440@120fps پشتیبانی نمی کند. مانند اکثر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی مدرن 4K، محتوا را بر اساس تنظیمات کاربر ارتقا یا کاهش می دهد.
نکات برجسته
منبع نور لیزر TriChroma RGB
امکان بازتولید 107 درصد از فضای رنگی BT.2020 (Rec. 2020)
فوکوس دیجیتال لنز - تصاویر را از 90 تا 130 اینچ به صورت مورب طراحی کنید
روشنایی 2400 انسی لومن
بیش از 25000 ساعت عمر منبع نور
3,000,000:1 نسبت کنتراست پویا
پروژه و تصویر بین 90 تا 130 اینچ
وضوح نمایش 4K UHD (3840 x 2160p).
پشتیبانی از Dolby Vision، HDR10 و HLG
حالت های چندگانه از پیش تعیین شده تصویر (4 حالت Dolby Vision، 8 حالت HDR10، و 8 حالت SDR) حالت FILMMAKER برای نمایش محتوا به گونه ای طراحی شده است که سازندگان می خواهند.
سیستم صوتی داخلی 30 وات (15 x2) استریو Dolby Atmos
کانال بازگشت صوتی تقویت شده با HDMI (eARC) امکان عبور صدا با نرخ بیت بالا را فراهم می کند.
سیستم عامل Google TV کاملاً یکپارچه با یک کنترل از راه دور
WiSA (انجمن صوتی و بلندگوهای بیسیم) آماده برای اتصال سیستم صدای فراگیر بیسیم چند کاناله
عملکرد بلوتوث امکان اتصال به لوازم جانبی یا استفاده از سیستم صوتی ویدئو پروژکتور را به عنوان بلندگوی بلوتوث فراهم می کند
2 سال گارانتی قطعات و کار
سخت افزار
بدنه
طراحی PX2-PRO مشابه PX1-PRO سال گذشته است، دقیقاً تا رنگ نمای بیرونی ویدئو پروژکتور. هایسنس PX2-PRO کوچکتر از ویدئو پروژکتورهای تلویزیون لیزری هایسنس است و ظاهری فلزی تر دارد. دارای لبه های کاملاً مشخص و طراحی تماما صنعتی است که جذاب به نظر می رسد و از اکثر رقبا متمایز است.
اندازه PX2-PRO 20.5x12.8x6.3 اینچ (LxWxH) و وزن آن 20.3 پوند است.
بدنه ویدئو پروژکتور از فلز و قطعات پلاستیکی قالبی در دو رنگ اصلی ساخته شده است. بیشتر بدنه ها (بالا، پهلو، پایین و پشت) با رنگ خاکستری نقره ای تیره متالیک رنگ آمیزی شده اند.
روشن/خاموش تنها دکمه کنترلی روی ویدئو پروژکتور است که در بالای گوشه جلو/راست ویدئو پروژکتور قرار دارد. کنترل از راه دور باید همه چیز را کنترل کند.
همه ورودی ها و اتصالات در پنل پشتی ویدئو پروژکتور قرار دارند، به جز یک USB در سمت راست پایین.
PX2-PRO دارای سه درگاه HDMI در قسمت پشتی ویدئو پروژکتور است که از ویژگی های HDMI 2.1 پشتیبانی می کند. ورودی HDMI 2 از عملکرد بهبود یافته بازگشت صوتی (eARC) پشتیبانی می کند. از نظر تئوری، ورودیهای HDMI 2.1 میتوانند حداکثر پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه را برای پخش 8K/60p و محتوای 4K/120p پشتیبانی کنند. در حالی که تراشه DLP این ویدئو پروژکتور فقط از پخش ویدئو تا 4K@60Hz پشتیبانی می کند، این نوع ورودی های HDMI هنوز هم چند مزیت قابل توجه از جمله ALLM و eARC را ارائه می دهند.
حالت Auto Low Latency Mode (ALLM) به طور خودکار PX2-PRO را به حالت بازی با تأخیر کم و با تأخیر کم هنگامی که محتوای بازی شناسایی می شود، تغییر می دهد. هنگامی که دیگر نیازی به تأخیر کم نیست، منبع سیگنال را خاموش میکند و نمایشگر برای تماشای محتوایی مانند فیلمها و برنامههای تلویزیونی به حالت قبلی خود باز میگردد و تجربهای بهینه از بازی و تماشای فیلم را ارائه میدهد.
PX2-PRO همچنین می تواند دستگاه های متصل مانند گیرنده A/V را از طریق HDMI Consumer Electronics Control (CEC) کنترل کند تا هر دستگاه متصل را کنترل کند.
ورودی های دیگر موجود عبارتند از USB 3.0 Type-A و USB 2.0 Type-A در کنار. این ویدئو پروژکتور همچنین دارای یک پورت LAN، اپتیکال-دیجیتال و خروجی صدای آنالوگ L/R است.
کنترل از راه دور همراه با یک پوسته پلاستیکی باریک است که ظاهری فلزی براق دارد. قدرت پخشکننده رسانه داخلی، دکمههای سرویس اختصاصی، و سرویسهای پخش عمده، از جمله Netflix، Prime Video، YouTube و Disney+، همگی روی کنترل از راه دور هستند. جفت شدن بلوتوث تضمین می کند که ویدئو پروژکتور حتی زمانی که کنترل از راه دور در دید مستقیم ویدئو پروژکتور نباشد، کنترل می شود. کنترل از راه دور شامل مادون قرمز (IR) است که می تواند با ویدئو پروژکتور یا جعبه کابل/ماهواره شخص ثالث کار کند. برای یکپارچه سازی سفارشی، PX2-PRO را می توان از طریق RS232 نیز کنترل کرد.
در مرکز بالای کنترل از راه دور، دکمه اختصاصی دستیار Google برای کنترل صوتی طیف وسیعی از ویژگیهای هوشمند، از جمله جستجوی صوتی، تعویض ویدئو پروژکتور سازگار، کنترلهای سختافزاری و بسیاری از دستگاههای سازگار با اینترنت اشیا، وجود دارد.
من دو دکمه میانبر اختصاصی این مدل را برای دسترسی تک لمسی به حالت های تصویر و صدا از پیش تعیین شده ویدئو پروژکتور بسیار راحت یافتم.
لنز
Hisense PX2-PRO از یک سیستم لنز با کیفیت بالا و چند جزیی استفاده میکند که برای ویدئو پروژکتورهای پرتاب فوقالعاده کوتاه طراحی شده است. این سیستم لنز برای نمایش تصاویر در زوایای تند و شدید طراحی شده است. حتی زمانی که PX2-PRO از صفحه نمایش فاصله دارد، به طور موثر نور را به طور یکنواخت توزیع می کند، که منجر به یکنواختی روشنایی عالی در سراسر تصویر و تنها با کمترین نرم شدن فوکوس در گوشه های شدید می شود.
مانند مدل های قبلی خود در سری PX، PX2-PRO از قابلیت تمرکز لنز دیجیتال (DLF) Hisense بهره می برد. این ویژگی تنظیمات فوکوس فوقالعاده دقیق را از طریق کنترلهای منو فراهم میکند و تصویری کاملاً واضح را در محدوده اندازه 90 تا 130 اینچی آن تضمین میکند. DLF افزودنی خوشایند است، زیرا تقریباً هر اتاقی را به سینمای خانگی تبدیل می کند. هنگامی که PX2-PRO نزدیک دیوار قرار می گیرد، می تواند تصویری تا 130 اینچ را با یکنواختی روشنایی فوق العاده پخش کند.
این ویدئو پروژکتور دارای ویژگی بسیار خلاقانه تصحیح هندسی خودکار با گزینه دستی است. این ابزار از تلفن همراه شما برای ارزیابی پیشرفت مربع سازی تصویر شما استفاده می کند. به سادگی یک عکس بگیرید و آن را برای Hisense ارسال کنید. آنها از این داده ها برای پیکربندی خودکار هندسه صفحه ویدئو پروژکتور شما برای تراز بهینه تصویر استفاده می کنند.
در حالی که این ابزارهای هندسه خودکار تنظیمات راحت و سریع را ارائه می دهند، اما با یک معاوضه همراه هستند. آنها فقط باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شوند. اکیداً توصیه میکنم ویدئو پروژکتور را به صورت دستی با صفحه نمایش مربع قرار دهید زیرا در عین حال که راحت است، تصحیح کیستون (دستی یا خودکار) کیفیت کلی تصویر را کاهش میدهد.
منوها
سیستمعامل Google TV جدید در PX2-PRO یک تجربه استریم درجه یک را ارائه میکند، با اینکه Hisense در این مدل پیشرفت کرده و به کاربران امکان دسترسی به Netflix و سایر سرویسهای پخش برتر مانند Disney+، Max، Hulu و بسیاری دیگر را میدهد. Google TV همچنین به کاربران این امکان را می دهد که محتوای زنده تلویزیونی و گزینه های پخش بر اساس درخواست موجود بر اساس اشتراک کاربر را مشاهده کنند.
Google TV به کاربران امکان دسترسی به تمام محتوای پخش، سرگرمی و بازی موجود در گزینههای قبلی Android TV را میدهد و در عین حال عملکردهای کنترلی کاملاً جدیدی را اضافه میکند و به کاربران این امکان را میدهد که ویدئو پروژکتور را به یک مرکز کنترل برای سایر دستگاههای متصل در خانه تبدیل کنند. این سیستم عامل جدید Google TV به کاربران این امکان را می دهد که به کل طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند Google و سازگار با Google که امروزه در دسترس هستند متصل شوند. کاربران می توانند به دوربین های امنیتی خانه یا زنگ درب هوشمند دسترسی داشته باشند و فید را روی صفحه نمایش بزرگ خود مشاهده کنند. کاربران همچنین میتوانند یک وبکم را به ویدئو پروژکتور متصل کنند و از طریق Google Duo تماس ویدیویی برقرار کنند و برنامه جدید Google Home ویدئو پروژکتور را از طریق تلفن اندرویدی کنترل میکند.
عملکرد
بازتولید رنگ
یکی از بهترین موارد در مورد ویدئو پروژکتورهای لیزری Hisense TriChroma، از جمله PX2-PRO، نمایش سایه های آنها است. ویراستار فنی ما اغلب توانایی سازنده را در استفاده مؤثر از قابلیت رنگ ویدئو پروژکتور با توانایی یک سرآشپز عالی برای ایجاد یک وعده غذایی فوق العاده از مواد معمول مقایسه می کند. این مقایسه به لطف منبع نور لیزری TriChroma هایسنس، مهندسان رنگ هایسنس را به سرآشپزهای چیره دست تبدیل می کند.
PX2-PRO از سه لیزر ویژه قرمز، سبز و آبی استفاده می کند. این منبع نور "TriChroma" به ویدئو پروژکتور امکان می دهد طیف رنگی بسیار گسترده تری را نسبت به لیزرهای تکی، لامپ ها و منابع نور LED نشان دهد.
اما سخت افزار فقط نیمی از داستان است. هایسنس علم رنگ را درک می کند و از این دانش برای به حداکثر رساندن توانایی های ویدئو پروژکتور استفاده می کند. Hisense سالها تجربه تخصص در ویدئو پروژکتورها و پیشرو در تلویزیون های صفحه تخت را به ارمغان می آورد. آنها این تخصص را در PX2-PRO به کار بردهاند، به این معنی که ویدئو پروژکتور رنگهای خارقالعادهای را مستقیماً از جعبه ارائه میکند، بدون نیاز به تغییر دادن.
Hisense می داند که انواع مختلف محتوا به تنظیمات تصویر متفاوتی نیاز دارند. به همین دلیل است که PX2-PRO دارای انتخاب سخاوتمندانه ای از حالت های از پیش تعیین شده است: هشت حالت برای مشاهده محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) و هفت حالت برای محتوای محدوده دینامیکی بالا (HDR).
حتی در صحنههایی که زیاد اتفاق میافتند، PX2-PRO تعادل رنگ خود را حفظ کرد. رنگ های پوست طبیعی به نظر می رسند، که کلید غرق شدن در فیلم است. این جزئیات تضمین می کند که هر فرد روی صفحه نمایش واقعی به نظر می رسد، که به جذب بینندگان به داستان کمک می کند.
یکی از زیباترین چیزها در مورد رنگهای PX2-PRO این است که از ابتدا تا چه حد واقعی هستند. با بسیاری از حالتهای تصویر از پیش تعیینشده، از احساس تند HDR VIVID گرفته تا رنگهای ملایمتر CINEMA NIGHT، PX2-PRO کار فوقالعادهای انجام میدهد به طوری که کاربران نیازی به صرف ساعتها تلاش برای دریافت درست تصویر ندارند.
PX2-PRO دارای چندین حالت از پیش تعیین شده برای استفاده در فضاهایی با محیط کنترل نشده است. حالتهای VIVID، GAME، و SPORTS روشنایی بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که این حالت ها دید را بر دقت رنگ مطلق ترجیح می دهند و ظاهری سردتر و کمی آبی رنگ دارند.
حالتهای «روز تئاتر» و «شب تئاتر» برای یک تجربه سینمایی متعادلتر با بازتولید رنگ وفادار در محتوای استاندارد میدرخشند. اینها دقیقترین رنگها را کاملاً مطابق با دمای رنگ ایدهآل 6500K ارائه میکنند. فقط توجه داشته باشید که این حالت ها برای دقت تصویر، روشنایی کلی ویدئو پروژکتور را کمی کم می کند.
ما از نرم افزار کالیبراسیون رنگی Portrait Displays Calman برای اندازه گیری دقت رنگ PX2-PRO قبل و بعد از تنظیم استفاده کردیم.
از آنجایی که مواد اتاق و صفحه نمایش شما به طور قابل توجهی بر تصویر کلی تأثیر می گذارد، استفاده از تنظیمات کالیبراسیون شخص دیگری را توصیه نمی کنیم. اگر اتاقتان روشنتر یا تاریکتر باشد یا اگر رنگ دیوارهایتان متفاوت باشد، تنظیمات شما متفاوت خواهد بود. همچنین، ویژگی های رنگ ویدئو پروژکتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. بنابراین، کپی کردن نتایج دیگران میتواند به جای بهبود کیفیت تصویر، به آن آسیب برساند. نمودارهای زیر اندازه گیری های من را قبل و بعد از کالیبراسیون نشان می دهد.
فرض کنید می خواهید تنظیمات روشنایی، کنتراست و وضوح سریع را برای بهبود کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور خود در اتاق خود انجام دهید. در این صورت، چندین الگوی تست رایگان در وب سایت Murideo و کانال YouTube آنها در دسترس است. Murideo همچنین دستورالعمل های مکتوب در بخش منابع وب سایت خود دارد. همچنین، ویدیوی YouTube ما را در مورد استفاده از چندین الگوی آزمایشی به نام بهینهسازی تصویر ویدئو پروژکتور یا تلویزیون با استفاده از الگوهای تست رایگان Murideo بررسی کنید.
ردیابی رنگ قبل از کالیبراسیون و مقیاس خاکستری
ما حالت FILMMAKER را اندازه گیری و تنظیم کردیم زیرا دقیق ترین حالت خارج از جعبه بود. بازتولید رنگ در این حالت خوب بود، اما مانند دو حالت تئاتر کمی گرم بود. اندازهگیریهای ما در مقیاس خاکستری نشان داد که تصویر حاوی مقدار بیش از حد قرمز است، بهویژه در IREهای بالا، که در نتیجه دمای رنگ متوسط 6063K، کمتر از هدف ما یعنی 6500 K است.
اندازه گیری گاما حدود 1.9 بود که بالاتر از هدف ما 2.2 بود. در حالی که این برای مشاهده محتوا در اتاق هایی با نور محیطی متوسط خوب است، سطوح سیاه در فضاهای تاریک کمی ارزیابی می شود.
بسیاری از ویدئو پروژکتورهای لیزری، لیزری سهگانه برای ردیابی رنگهای Rec709 که در محتوای SDR به درستی استفاده میشوند، به کمک نیاز دارند، که اغلب منجر به رنگهای بیش از حد اشباع میشود.
در حالی که ردیابی رنگ میتوانست بهتر از سایر ویدئو پروژکتورهای لیزری هایسنس TriChroma باشد که اندازهگیری کردیم، Hisense PX2-PRO هنوز کار نسبتاً خوبی را انجام داد.
حالت تصویر: FILMMAKER MODE
گاما: 1.9
دمای رنگ: 6063K
میانگین مقیاس خاکستری dE: 4.4
میانگین ردیابی رنگ dE: 4.13
ردیابی رنگ پس از کالیبراسیون و مقیاس خاکستری
از آنجایی که میانگین دمای رنگ تقریباً به هدف من یعنی 6500K نزدیک بود، تنظیم COLOR TEMP را در حالت پیش فرض گرم 1 گذاشتم. از تنظیم GRAYSCALE 2pt ویدئو پروژکتور استفاده کردم تا با کاهش مقدار RED GAIN و در عین حال افزایش مقدار، تعادل RGB بهتری داشته باشم. BLUE GAIN در تصویر. ویدئو پروژکتور همچنین دارای تنظیمات تراز سفیدی 20pt است، اما من نیازی به استفاده از آنها احساس نکردم.
برای رسیدن به هدف گاما 2.2، فقط باید تنظیمات گاما ویدئو پروژکتور را از BT1886 به 2.2 تغییر دهم. PX2-PRO همچنین دارای تنظیمات گامای چند نقطه ای است که من از آنها برای تنظیم دقیق عملکرد ویدئو پروژکتور استفاده می کنم. سطح سیاهی هنوز کمی بالا بود، بنابراین من تنظیمات BRIGHTNESS ویدئو پروژکتور را کاهش دادم.
ردیابی رنگ پیش از کالیبراسیون ویدئو پروژکتور خوب بود، اما من از COLOR TUNING (CMS) برای بهبود ردیابی رنگ استفاده کردم. در حالی که من ردیابی رنگ های نمایش داده شده در IRE های پایین تر را تصحیح کردم، روشن ترین رنگ ها بیش از حد اشباع باقی ماندند.
حالت تصویر: شب سینما
گاما: 2.18
دمای رنگ: 6471K
میانگین مقیاس خاکستری dE: 1.6
میانگین ردیابی رنگ dE: 1.3
به طور کلی، حالتهای تصویر از پیش تعیینشده سینمای لیزری Hisense PX2-PRO کیفیتی را ارائه میکنند که اکثر مردمی را که آن را برای خانههایشان در نظر میگیرند راضی میکند. تصاویری که در نمایش اسلاید بالا گرفتم نمونه های عالی از قابلیت های رنگی این ویدئو پروژکتور هستند.
در حالی که حالت های تصویر از پیش تعیین شده دارای رنگ های عالی هستند، PX2-PRO به کاربران اجازه می دهد تنظیمات تصویر ویدئو پروژکتور را به خوبی تنظیم کنند تا تصویر نمایش داده شده دقیقاً همانطور که دوست دارند به نظر برسد. علاقه مندان به فیلم ممکن است بخواهند تنظیمات را تغییر دهند تا همه چیز را همانطور که دوست دارند انجام دهند، اما برای اکثر کاربران، رنگ ها همانطور که هستند برای اکثر پیکربندی های سینمای خانگی به اندازه کافی با کیفیت هستند.
موتور نور لیزر سهگانه TriChroma بهطور صادقانه اوج روشنایی 2400 انسی لومن را بازآفرینی میکند و بهویژه زمانی که در یک فضای کنترلشده نور مشاهده میشود، هایلایتهای خوب با سطوح سیاه عمیق و جزئیات سایه را امکانپذیر میکند.
برای تعیین قابلیتهای روشنایی PX2-PRO، ویدئو پروژکتور را روی حالت SDR VIVID، روشنترین حالت تصویر، تنظیم کردم. از آنجایی که ما در درجه اول نگران تجربه خارج از جعبه مشتری هستیم، کنتراست یا سطح نور ویدئو پروژکتور را فراتر از حالت های از پیش تعیین شده داخلی ویدئو پروژکتور تنظیم نکردم. سپس سه تا چهار قرائت را حدود 15 تا 20 درصد از مرکز لنز برداشتم.
Hisense PX2-PRO تا 2588 لومن را اندازهگیری کرد که تقریباً 200 انسی لومن روشنتر از ادعای روشنایی هایسنس بود. من همچنین روشنایی چندین حالت تصویر از پیش تعیین شده را در نمودار زیر اندازه گرفتم.
روشنایی حالت از پیش تعیین شده Hisense PX2-PRO |
روشنایی اندازهگیری شده (انسی لومن) |
حالت های تصویر |
2588 انسی لومن |
VIVID |
2050 انسی لومن |
STANDARD |
1421 انسی لومن |
ENERGY SAVING |
2242 انسی لومن |
GAME |
2360 انسی لومن |
SPORTS |
1630 انسی لومن |
THEATER DAY |
1662 انسی لومن |
THEATER NIGHT |
1573 انسی لومن |
FILMMAKER |
سطح سیاه و جزئیات سایه
Hisense کنتراست دینامیکی PX2-PRO را 3,000,000:1 فهرست کرده است که نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است که کاملاً محسوس است. سطح مشکی ویدئو پروژکتور کاملاً خوب بود و نسبت به حالتهای سینمای لیزری نسل قبلی پیشرفت قابلتوجهی داشت، اما اگرچه بهتر بود، اما همچنان به خاکستری تیره نزدیکتر از سیاه عمیق است. این کنتراست بهبود یافته هنگام تماشای کلیپ های شب تاریک تر روی صفحه نمایش سفید مات آشکار بود. این ویدئو پروژکتورها معمولاً جایگزینهای صفحه تخت هستند که در اتاقهایی با نور محیطی بالاتر یا برای مشاهده نور روشن استفاده میشوند و سطح سیاهی را محدود میکنند.
رنگهای مشکی PX2-PRO بهتر از ویدئو پروژکتورهای معمولی DLP بودند. برخی از ویدئو پروژکتورهای خانگی سنتی در محدوده قیمت این ویدئو پروژکتور می توانند سطح مشکی و جزئیات سایه بهتری را ارائه دهند، اما آنها واحدهای پرتاب فوق العاده کوتاه نیستند.
اگر عمیقترین رنگ مشکی ممکن را از PX2-PRO میخواهید، یک صفحه نمایش با بهره بالاتر ALR خریداری کنید. این نوع صفحه نمایش سطوح سیاه عمیق و زوایای دید گسترده تر را بر روی صفحه نمایش هایی که حداکثر نور محیط را رد می کنند برجسته می کند.
کالیبراسیون ویدئو پروژکتور نیز بسیار توصیه میشود و برای تصاویری که ویدئو پروژکتور به خوبی تنظیم میکند، شگفتانگیز است.
SDR
اکثر برنامههای تلویزیونی و پخش زنده احتمالاً تا چندین سال با کیفیت HD تولید میشوند، بنابراین ارتقاء کیفیت 4K بسیار مهم است. ارتقاء مقیاس PX2-PRO بسیار عالی است. چه من ورزش های 720p را از طریق ESPN تماشا کردم یا محتوای Blu-ray 1080p، همه چیز فوق العاده به نظر می رسید.
حالت FILM مخصوصاً برای فیلمبرداری 24p طراحی شده است، و برای حرکت سینمایی بیشتر، کشویی 3:2 را حذف می کند. هنگام مشاهده مواد 30p یا 60p، PX2-PRO روی حالت CLEAR تنظیم شده بود و من متوجه حرکات مصنوعی زیادی نشدم.
تخمین حرکت فناوری جبران حرکت (MEMC) از یک تکنیک پیشرفته و الگوریتمی برای پیشبینی مکان یک فریم در محتوای ویدیویی استفاده میکند و از طریق الگوریتم، یک فریم اضافی را بین هر قطعه اصلی قرار میدهدMEMC یک فناوری درون یابی فریم است که برای صاف کردن تاری هنگام تماشای محتوا طراحی شده است. که با لرزش کمتر، مانند ورزش و بازی های ویدیویی، بهتر به نظر می رسد.
PX2-PRO شامل شش ایستگاه از پیش تنظیم جبران حرکتی (سفارشی، فیلم، شفاف، استاندارد، صاف و خاموش) است. در حالت CUSTOM، می توانید تنظیمات دستی را انجام دهید.
PX2-Pro رنگهای قابلتوجهی را از جعبه ارائه میدهد. حالتهای تصویر «روز تئاتر»، «شب تئاتر» و «فیلمساز» دقیقترین رنگهای پوست را با رنگهایی که طبیعی و واقعی به نظر میرسند، تولید میکنند.
همانطور که در نمایش اسلاید بالا نشان داده شده است، محتوای ورزشی و زنده، مانند برنامه های گفتگو، نیز عالی به نظر می رسید. ویدئو پروژکتور تصاویر روشن و رنگارنگی را نمایش می داد که تماشای آن لذت بخش بود.
انیمیشن و سایر محتوای با کنتراست بالا بدون اشباع بیش از حد معمول بسیاری از ویدئو پروژکتورهای لیزری DLP ظاهر شدند.
HDR
PX2-PRO از چندین فرمت High Dynamic Range از جمله HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. علاوه بر این، از Dolby Vision پشتیبانی میکند که شامل ابردادههای پویا در مورد درجهبندی رنگ و سطوح روشنایی محتوا بر اساس صحنه به صحنه است. PX2-PRO می تواند از این ابرداده برای تنظیم تنظیمات تصویر خود در زمان واقعی استفاده کند و تجربه مشاهده HDR را برای هر صحنه بهینه کند. بازیهای ویدیویی، دیسکهای Blu-ray UHD و چندین سرویس پخش محبوب، از جمله Netflix، Apple TV، HBOMax و Disney+ از Dolby Vision پشتیبانی میکنند.
چندین مدل تصویر از پیش تعیین شده HDR برای انتخاب وجود دارد. تصمیم گرفتم بیشتر تماشای خود را با استفاده از حالت FILMMAKER انجام دهم که روشن ترین و دقیق ترین حالت است. صرف نظر از فرمت HDR، PX2-PRO یک تصویر HDR عالی تولید کرد. این واحد رنگهای دقیق و روشنایی خوبی روی صفحه نمایش میدهد و در عین حال جزئیات برجسته روشن را حفظ میکند.
اندازه گیری HDR قبل و بعد از کالیبراسیون
هایسنس PX2-PRO را برای نمایش 107 درصد از فضای رنگی BT.2020 رتبه بندی می کند، ابزاری کلیدی که در محتوای با محدوده دینامیکی بالا (HDR) استفاده می شود. به طور خلاصه، این بدان معناست که رنگهای روی صفحه واقعاً «پاپ» هستند، اما تقلبی یا خیلی قوی به نظر نمیرسند.
فراتر از این، طیف گستردهتر رنگهای TriChroma به محتوای HDR عمق بیشتری میدهد، همانطور که در اسلاید بالا از Blue Planet II نشان داده شده است. PX2-PRO میتواند آبیهای دریایی را با دقت بازتولید کند و باعث میشود که چشمکهای درخشان مرجانی بیشتر به چشم بیاید. انیمیشنهایی مانند Spider-Man Across the Spiderverse با طیف وسیعتری از رنگها پخش میشوند و حتی هنگام تماشای این محتوا از منبع SDR، صحنهها فوقالعاده زیبا هستند.
کیفیت تصویر محتوای HDR ثابت خوب بود، اما Dolby Vision بهتر بود. PX2-PRO جزئیات برجسته را به خوبی نمایش میدهد و در عین حال روشنایی کامل صفحه را حفظ میکند.
مانند SDR، دقیقترین حالتهای تصویر HDR همچنان گرم بودند. حالت های تصویر HDR شامل تنظیم اختصاصی 2pt WHITE BALANCE است. یک بار، حالت FILMMAKER را برای کاهش RED GAIN و افزایش BLUE GAIN برای دستیابی به تعادل RGB بهتر انتخاب کردم.
به دلیل منبع نور لیزر RGB، PX2-PRO میتواند بیش از 100 درصد فضای رنگی BT2020 را بازتولید کند، که در طول اندازهگیریهایمان تأیید کردیم. PX2-PRO همچنین فضای رنگی DCI-P3 را به خوبی ردیابی میکرد که اغلب برای تسلط بر محتوای HDR استفاده میشد. می توانید از CMS برای تنظیم بیشتر آن استفاده کنید.
PX2-PRO با توجه به منبع نور سه لیزری خود، می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را بدون فیلتر رنگی ارائه دهد، که باعث کاهش نور خروجی می شود. به حداکثر رساندن خروجی نور هنگام نمایش محتوای HDR مهم است زیرا نیاز به نگاشت آهنگ را کاهش می دهد.
مشاهده تفاوت بین HDR و SDR اغلب چالش برانگیز بوده است. ویدئو پروژکتورها برای بازتولید محدوده روشنایی موجود در محتوای HDR به کمک نیاز دارند. حتی با نگاشت تون پویا این ویدئو پروژکتور، مزایای کامل HDR غیرممکن است. با این حال، عملکرد HDR در این ویدئو پروژکتور بسیار خوب است.
همانطور که در اسکرین شات های Mad Max Fury Road و Aquaman نشان داده شده است، PX2-PRO جزئیات برجسته روشن را به خوبی تولید کرد. این سطح بالای عملکرد را میتوان مستقیماً به سالها تولید پنلهای تخت 4K HDR و سینماهای لیزری Hisense نسبت داد.
در حالی که بیشتر محتوای Blu-ray UHD در HDR در دسترس است و محتوای پخش بیشتر و بیشتر از فرمتهای HDR پویا مانند Dolby Vision پشتیبانی میکند، بسیاری از مطالب پخش هنوز فقط در HD در دسترس هستند. PX2-PRO مشکلی در ارتقاء این محتوا برای نمایش آن در وضوح و جزئیات 4K نداشت.
کیفیت صدا
تنظیم صدا در PX2-PRO با مدل قبلی متفاوت است، در برخی موارد برای بهتر و برخی دیگر برای بدتر. بیایید با آنچه که بهبود یافته است شروع کنیم. صدای آنبورد ویدئو پروژکتور فوقالعاده روشن است، با تأکید بهبود یافته روی میانهها و بالاها، که تفاوت قابل توجهی با PX1-PRO دارد.
در مورد عملکرد فرکانس پایین، به یاد دارم که تحت تاثیر عملکرد مید باس PX1-PRO قرار گرفتم، یکی از بهترین هایی که تا آن زمان در یک UST شنیده بودم. متأسفانه، در صداهای بالاتر، بلندگوهای ویدئو پروژکتور شروع به کاهش کیفیت کردند.
هایسنس با تغییر تنظیم صدای پیش فرض ویدئو پروژکتور و کاهش عملکرد باس ویدئو پروژکتور، مشکل را حل کرد. کاهش باس تنها در صورتی راه حل عالی است که به ویدئو پروژکتور با تنظیمات ولوم 75 درصد یا بالاتر گوش دهید، که اکثر ما اینطور نیست. نتیجه تاسف بار این است که در سطوح صدای نرمال 10 تا 50 درصد، پایین بودن PX2-PRO حتی فرکانس های باس محدودی را که در بسیاری از ویدئو پروژکتورهای مدرن UST در کلاس خود یافت می شود، به طور قابل توجهی فاقد است. فکر می کنم هایسنس می توانست بهتر عمل کند.
Hisense PX2-PRO دارای ویژگیهای صوتی ممتاز مانند eARC برای صدای بدون افت است. صدای Dolby Atmos یک تجربه شنیداری فراتر از صدای داخلی را فراهم می کند و به شما امکان می دهد از طریق صدای فشرده نشده به یک سیستم صدای فراگیر چند کاناله با کیفیت بالاتر منتقل کنید. هایسنس همچنین خروجی صوتی نوری و خروجی صدای آنالوگ 3.5 اینچی را ارائه می دهد. به یاد داشته باشید، خروجی نوری نمی تواند آخرین فرمت های فراگیر همهجانبه را به یک سیستم صوتی خارجی منتقل کند. برنامههایی مانند Netflix، Disney+، HBO Max، و Amazon Prime حاوی محتوای چند کانالی هستند که به eARC نیاز دارد تا از آهنگهای فراگیر با کیفیت بالا در فیلمها و نمایشهای تلویزیونی مدرن استفاده کند.
Hisense PX2-PRO زمانی که فرستنده WiSA شخص ثالث اختیاری به هر درگاه USB PX2 متصل است، آماده انتقال صدای با وضوح بالا به بلندگوهای دارای گواهی WiSA است. همه دستگاههای دارای گواهی WiSA طوری طراحی شدهاند که بهطور یکپارچه با یکدیگر کار کنند. دستگاههای WISA-ready راهاندازی فوقالعاده آسانی را ارائه میدهند: تنها کاری که باید انجام دهید این است که برق متناوب را وصل کنید و از آن لذت ببرید بدون سیم بلندگو یا نصب پیچیده.
PX2-PRO از فرمت های صوتی مختلف از جمله استریو، Dolby 5.1 و 7.1 فراگیر پشتیبانی می کند. WISA همچنین از سیستمهای Dolby Atmos و DTS:X پشتیبانی میکند.
Hisense PX2-PRO دارای چندین حالت صوتی از پیش تعیین شده، مانند حالتهای موسیقی، فیلم، اخبار، ورزش، و صدای شب است که تجربه صوتی مناسبی را برای مطابقت با انواع محتوایی که مشاهده میکنید تضمین میکند.
حتی وقتی روی بالاترین روشنایی تنظیم شده باشد، PX2-PRO یک ویدئو پروژکتور آرام است. در صحنه های آرام به سختی می توانستم صدای فن واحد را از وضعیت نشسته خود بشنوم. این صدای کم از سیستم خنک کننده پویدئو روژکتور گواهی بر مهارت طراحی و مدیریت حرارت هایسنس است.
در حالی که کیفیت صدای کلی سیستم صوتی آنبورد PX2-PRO بسیار خوب است، امسال در رنج قیمت و دسته بندی این ویدئو پروژکتور می تواند بهتر باشد.
خلاصه
PX2-PRO با 2400 لومن روشنایی درجه بندی شده توسط سازنده، تصویر روشن تری نسبت به PX1-PRO ارائه می دهد. در حالی که افزایش 200 انسی لومن ممکن است یک تغییر کوچک به نظر برسد، بسته به محیط، می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه بصری تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در اتاقهایی که پنجرهها یا دیگر منابع نوری دارند، یک ویدئو پروژکتور روشنتر میتواند بهتر نور محیط را قطع کند و بهجای شستشوی تصاویر، تصاویر را زنده و شفاف نگه دارد. همچنین، قابلیت لومن روشن تر به PX2-PRO اجازه می دهد تا ظاهر ویدئو پروژکتور را حتی در بزرگ ترین اندازه تخمینی صفحه نمایش 130 اینچی خود بدون از بین بردن تصویر، بهبود بخشد.
محتوای با برد دینامیکی بالا (HDR) همچنین از روشنایی بالاتر بهره می برد زیرا HDR به بازتولید روشن ترین سفیدها و سیاه ترین سیاهی ها با دقت هر چه بیشتر متکی است. این هایلایتهای روشنتر با یک ویدئو پروژکتور روشنتر تأثیرگذارتر هستند و تصویری پویاتر و فراگیرتر ایجاد میکنند.
در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که درک انسان از روشنایی خطی نیست، بنابراین افزایش اندک در لومن میتواند منجر به بهبود محسوستری در روشنایی درک شده نسبت به آنچه انتظار میرود، شود.
PX2-PRO همچنین دارای نسبت کنتراست پویا است که به 3,000,000:1 می رسد. این افزایش در نسبت کنتراست PX2-PRO، حتی در حالی که سایر مشخصات ویدئو پروژکتور مشابه PX1-PRO است، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد. بزرگترین مزیتی که میتوانم ببینم، بهبود سطوح مشکی PX2-PRO بود که به فیلمها و بازیها تبدیل شد که جزئیات قابل مشاهدهتری را نمایش میدادند. این بهبود باعث می شود سایه ها واقعی تر به نظر برسند و به شما امکان می دهد اشیاء و بافت ها را در صحنه های کم نور که در غیر این صورت در تاریکی گم می شوند، تشخیص دهید. هایسنس کنتراست ویدئو پروژکتور خانگی را دوبرابر کرد، بازتولید رنگ و شادابی را به وضوح بهبود بخشید، و منجر به رنگهای دقیقتر و واقعیتر شد و بیشتر محتوایی را که تماشا کردم جذابتر کرد. در نهایت، کنتراست بهبود یافته PX2-PRO به این معنی است که محتوای HDR (محدوده دینامیکی بالا) یک تقویت متوسط اما قابل مشاهده دریافت می کند.
فراتر از تصاویر بصری، PX2-PRO هوشمندانه به سیستمعامل Google TV میرود و جایگزین Android TV میشود. Google TV رابطی روانتر و بصریتر، راههای بهتر برای یافتن آنچه میخواهند تماشا کنند و دسترسی به مجموعه وسیعتری از برنامههای سازگار را در اختیار کاربران قرار میدهد.
هر ارتقاء در PX2-PRO (روشنایی، کنتراست، سیستم عامل) با هم کار می کند تا یک تجربه سرگرمی عالی ایجاد کند. تصویر روشن تر به همراه سیاهی عمیق تر به تصویری سینمایی تر و با ارزش HDR منجر می شود و سیستم عامل Google TV نحوه یافتن و لذت بردن از آن محتوا را ساده می کند.
ویدئو پروژکتور پرتاب بسیار کوتاه Hisense PX2-PRO ممکن است بهروزرسانی سادهای نسبت به مدل قبلی خود به نظر برسد، اما برخی از پیشرفتهای حیاتی را در خود جای داده است که تجربه تماشای شما را بهطور چشمگیری افزایش میدهد. این ارتقاء ظاهراً تدریجی بر عملکرد کلی این ویدئو پروژکتور تأثیر می گذارد.
مزایا
کیفیت ساخت PX2-PRO همان زبان طراحی قبلی خود یعنی PX1-PRO است.
منبع نور لیزر Trichroma RGB، رنگهای خارج از جعبه عالی را تولید میکند و 107 درصد Rec را بازتولید میکند. فضای 2020
پشتیبانیویدئو پروژکتور از کدگذاری HDR10، HLG و Dolby Vision جزئیات بهتری در ناحیه تاریک و برجسته ارائه می دهد.
سیستم عامل جدید Google TV تجربه جستجوی مدیریت شده بسیار بهبود یافته ای را در همه برنامه های پخش جریانی روی ویدئو پروژکتور به کاربران ارائه می دهد.
هایسنس همچنان یک CMS قوی (سیستم مدیریت رنگ) را در اختیار کاربران قرار می دهد که امکان تنظیم دقیق فوق العاده دقیق تصویر پیش بینی شده را فراهم می کند.
با عملکرد عادی، منبع نور ویدئو پروژکتور زمانی که در حالت انرژی معمولی کار می کند، بیش از 20000 ساعت دوام می آورد.
سیستم عامل Google TV از دستیار گوگل و آمازون الکسا پشتیبانی می کند.
ورودی USB 3.0 Type-A و پخش کننده رسانه داخلی به کاربران اجازه می دهد محتوا را از منابع رسانه خارجی سازگار مانند USB و هارد دیسک پخش کنند.
گارانتی محدود 2 ساله سازنده باید اطمینان مصرف کنندگان را نسبت به قابلیت اطمینان ویدئو پروژکتور فراهم کند.
منفی
هایسنس عملکرد میانی و بالای سیستم صوتی 30 واتی Dolby Atmos را بهبود بخشیده و قطع کردن فرکانس پایین را کاهش داده و در نتیجه فرکانسهای باس را کاهش داده است.
نور پس زمینه از راه دور کم است و خیلی سریع خاموش می شود.
بدون پشتیبانی سه بعدی
مقایسه AWOL VISION LTV-2500
AWOL Vision LTV-2500 فقط برای ویدئو پروژکتور با قیمت 2999 دلار به فروش می رسد. روشنایی بین این دو ویدئو پروژکتور نزدیک است، در 200 لومن . AWOL Vision دارای 2600 انسی لومن در مقایسه با امتیاز 2400 انسی لومن PX2-PRO است.
LTV-2500 از HDR10، HDR10+، Dolby Vision و HLG پشتیبانی میکند، در حالی که Hisense از این قابلیت پشتیبانی نمیکند، که توانایی PX2-PRO را برای نمایش محتوای HDR10+ با بهرهمندی از ابرداده پویا محدود میکند. AWOL Vision کنتراست پروژکتور را در هنگام استفاده از تنظیم سطح مشکی تطبیقی پیشرفته شرکت، 2500:1 فهرست می کند. هر دو LTV-2500 و PX2-PRO عملکرد عالی در سطح سیاه ارائه می دهند.
LTV-2500 Pro دارای یک سیستم صوتی 36 واتی با صدای بزرگ است که قادر به تولید صدای بسیار پویا با مید باس بهتر از PX2-PRO است.
AWOL Vision از سیستم عامل Amazon Fire TV به عنوان راه حل کاربردی و استریمینگ خود استفاده می کند. Firestick 4K Max همراه با عملکرد عالی، قابل مقایسه با سیستم عامل Android TV است. با این حال، سیستمعامل Google TV Hisense PX2-PRO عملکرد نسل بعدی را با یکپارچهسازی کنترل استثنایی و تجربه جستجو و توصیه محتوا در همه برنامههای پخش اصلی ارائه میکند.
AWOL Vision LTV-2500 Pro اکنون بهطور یکپارچه با Control4 و سایر راهحلهای کنترل و مدیریت ویدئو پروژکتور ادغام شده است و امکان مدیریت ویژگیهایی مانند برق، صدا، سوئیچ منبع HDMI و موارد دیگر را از طریق پلتفرمهایی مانند PJLink، Control 4، SAVANT و Crestron فراهم میکند. .
Hisense PX2-PRO یک ویدئو پروژکتور کوچکتر از AWOL Vision است، فقط حدود سه اینچ عرض کمتر و حدود یک اینچ عمق کمتر. با این حال، AWOL Vision از فرمت های ویدیوی سه بعدی پشتیبانی می کند، در حالی که هایسنس این کار را نمی کند.
در نهایت، هر دو ویدئو پروژکتور بدون صفحه نمایش فروخته می شوند، اما AWOL Vision به طور منظم یک صفحه نمایش سفید مات رایگان بین 100 تا 150 اینچ را به عنوان ویژه ارائه می دهد.